پیرانشهر ظرفیت تبدیل شدن به قطب تولید صنعتی صادرات محور را دارد

شناسهٔ خبر: 346D0C6B -
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: شهرستان پیرانشهر با توجه به هم مرزی با کشور عراق و بازارهای بالقوه این کشور و همچنین وجود ظرفیت های صنعتی شهرستان می تواند به قطب واحد های تولید صنعتی صادرات محور تبدیل شود.

به گزارش هاناخبر ،غلامرضا بابایی رییس به همراه معاونان تخصصی سازمان جهت بررسی مشکلات و موانع در حوزه صنعت، معدن وتجارت شهرستان پیرانشهر به اتفاق فرماندار و مقامات شهرستان با فعالان اقتصادی پیرانشهر دیدار و گفت و گو کرد.

او در این دیدار تصریح کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی باید تولید به سمت درون زایی و برون نگری باشد، واحد های صنعتی باید برای تولید از امکانات داخلی برای تأمین نیاز های کشورهای همسایه و بازارهای هدف خود استفاده کنند که سبب ایجاد ارزش افزوده بیشتر و ارز آوری برای کشور شوند.

بابایی با اشاره به هم مرزی شهرستان پیرانشهر با کشور عراق و بازارهای بالقوه این کشور ادامه داد: وجود ظرفیت های صنعتی این شهرستان می تواند آب را به قطب واحد های تولید صنعتی صادرات محور تبدیل کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر نزدیک به 60 واحد صنعتی در شهرستان پیرانشهر وجود دارد که بیش از 90 درصد واحد های مستقر در شهرک صنعتی فعال می باشند همچنین 7 واحد تولیدی صنعتی این شهرستان صادرات محور است که اکثر تولیدات آنها به کشور عراق و کشورهای همسایه صادر می شود.

بابایی عنوان کرد: عمده مشکل واحد های صادرات محور بازگردانی ارز به کشور است که استقرار یک بانک مستقل و رسمی در اقلیم کردستان عراق این مشکل را حل می کند و دیگر واحد های صادرات محور نگرانی عمل به تعهدات ارزی نخواهند بود.

در این جلسه فعالان اقتصادی، تولید کنندگان صنعتی و معدنکاران به طرح مشکلات وموانع موجود در سر راه خود پرداختند، ایجاد شهرک سنگ با توجه به کشش سنگ های تزیینی پیرانشهر و استان در بازارهای عراق بخصوص اقلیم یکی از پیشنهاد های معدنکاران بود که به شرط سرمایه گذاری بخش خصوصی مورد موافقت رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان قرار گرفت.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 7 =