کشف ۲۵ تن چوب قاچاق و اخبار کوتاه دیگر از میاندوآب‌

شناسهٔ خبر: 346E3C65 -
توقیف یک محموله ۲۵ تنی چوب و کشف لوازم خانگی قاچاق، اجرای موفق طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اهدای کمک ۲۵۰ میلیون ریال از سوی یک خیر به مددجویان بهزیستی از جمله اخبار کوتاه ۴۸ ساعت گذشته شهرستان میاندوآب است.

به گزارش هاناخبر ، جانشین فرماندهی انتظامی میاندوآب روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: محموله قاچاق ۲۵ تن چوب و الوار از نوع بید توسط مأموران انتظامی در ایست بازرسی شهید محمدنژاد توقیف شد.

سرهنگ فخرالدین رستم‌پور افزود: مأموران انتظامی میاندوآب‌ حین کنترل خودروهای عبوری در محور میاندوآب - تبریز به یک دستگاه خودرو کشنده سنگین حامل بار چوب مشکوک شده و آن را در این ایست بازرسی توقیف کردند.

وی اضافه کرد: در استعلام از اداره‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی این شهرستان مشخص شد که این چوب‌ها به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال توسط افراد سودجو بدون مجوز از اداره‌های دخیل از مزارع کشاورزی و مراتع طبیعی قلع و قمع شده‌ است.

جانشین فرماندهی انتظامی میاندوآب بیان کرد: در این راستا یک دستگاه خودرو سنگین توقیف و یک نفر نیز دستگیر شد که پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

کشف یک میلیارد ریال لوازم خانگی قاچاق 

سرهنگ رستم‌پور همچنین از کشف لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این محور خبر داد و گفت: ماموران پرتلاش ایست بازرسی شهید محمدنژاد میاندوآب حین کنترل خودروهای عبوری در محور میاندوآب - تبریز به یک دستگاه خودرو سواری و یک دستگاه خودرو وانت پیکان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروهای متوقف شده یک دستگاه تلویزیون ال‌ای‌دی ۵۵ اینج و هفت دستگاه ماشین ظرفشویی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال کشف و ضبط شد.

سرهنگ رستم پور اضافه کرد: در این رابطه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ نفر نیز دستگیر که تحویل مقام قضایی شدند.

۱۴ نفر از اراذل و اوباش میاندوآب دستگیر شدند

جانشین فرماندهی انتظامی همچنین با اشاره به اجرای رزمایش اقتدار با محوریت مقابله با اراذل و اوباش در این شهرستان، اظهار داشت: عملیات طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده و جولانگاه اراذل و اوباش و مخلان امنیت عمومی در اجرای مطالبات شهروندان از پلیس، با تعامل و هماهنگی مقام قضایی به مرحله اجرا گذاشته شد.

سرهنگ رستم‌پور افزود: در بازرسی از محل‌های مورد نظر ۱۴ نفر از اراذل و اوباش دستگیر و مقادیر قابل توجهی از جمله ۲ دستگاه کارتخوان و ۲۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال وجه نقد حاصل از قمار کشف شد.

وی بیان کرد: همچنین ۲۵ گرم مواد مخدر از نوع تریاک، مقادیری آلات قمار و ۶ قبضه سلاح سرد از انواع مختلف چاقو کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند، گفت: شهروندان جهت حفظ امنیت عمومی و مقابله با افرادی که آسایش و آرامش عمومی آنان را به مخاطره می‌اندازند، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

خیر میاندوآبی ۲۵۰ میلیون ریال وجه نقد به مددجویان بهزیستی اهدا کرد

رییس اداره بهزیستی میاندوآب گفت: یک خیر نیکوکار و خداجو در اقدامی نیک‌ و شایسته مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال وجه نقد به حساب مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان پرداخت کرد.

علی کریمی با بیان اینکه بهزیستی امین نیکوکاران و خادم نیازمندان است، اظهار داشت: این اقدام به مناسبت چهل و دومین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام گرفته و مبلغ فوق به حساب ۱۰۰ نفر مددجو برای هر نفر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال واریز شد.

وی افزود: خیران نیک‌اندیش زیادی از این نوع در میاندوآب وجود دارند که در مناسبت‌های مختلف به کمک نیازمندان و مددجویان بهزیستی می‌شتابند که این اقدام آنها جای قدردانی است.

رییس اداره بهزیستی میاندوآب بیان کرد: همچنین به مناسبت دهه فجر پنج واحد مسکن مددجویی ویژه بهزیستی این شهرستان شامل ۲ واحد خیرساز و سه واحد مشارکتی تحویل داده می‌شود.

کریمی گفت: برای ساخت این واحدها، با مساعدت بهزیستی و خیران ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و چهار میلیارد ریال هم با آورده مددجو و تسهیلات بانکی هزینه شده‌است.

وی افزود: در مجموع ۱۵۰ خانوار تحت پوشش این نهاد فاقد مسکن هستند که برای مسکن‌دار شدن این خانوارها دست یاری به سوی خیران نیک‌اندیش میاندوآبی دراز می‌کنیم تا مثل همیشه کمک حال این افراد باشند.

۲۱ هزار نفر از جمعیت میاندوآب شامل هشت درصد جمعیت شهرستان، عضو نهاد بهزیستی هستند.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 4 =