افزایش زمین خواری با گران شدن املاک در آذربایجان شرقی

شناسهٔ خبر: 347A1884 -
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: افزایش بهای زمین در شهرستان‌ها باعث شده که افراد طمعکار با تصرف در زمین‌های ملی، به دنبال سود جویی باشند.

به گزارش هاناخبر ،

موسی خلیل اللهی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه قرار گرفتن بعضی از شهرستان‌ها در مسیر کریدور‌های بین المللی موجب شده تا برخی از سرمایه داران با مشارکت مشاوران املاک، بهای زمین‌ها را افزایش بدهند، اظهار کرد: این افزایش قیمت به خودی خود موجب می‌شود تا زمین‌ها و حتی کوه‌های اطراف شهر‌ها توسط افراد سودجو تصرف شود.

وی ادامه داد: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی یکی از تخلفاتی است که به طور مستقیم امنیت غذایی مردم را به خطر می‌اندازد و فرمانداران باید قبل از وقوع این کار، با نظارت دقیق، دست متخلفان را از زمین‌های ملی کوتاه کنند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تبریز نیز باید زمینه اتصال اتحادیه املاک شهرستان را به سامانه ایران املاک فراهم کند تا قولنامه‌ها در آن سامانه و به صورت قانونی تنظیم شود.

در دیدار امروز به ۴۵ مورد از درخواست‌های مراجعان که عمدتا مربوط به خانواده زندانیان در رابطه با درخواست مرخصی و آزادی مشروط بود رسیدگی شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 9 =