کشف مواد مخدر در مهاباد ۵۱ درصد کاهش یافت

شناسهٔ خبر: 34B337E1 -
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مهاباد گفت: امسال ۶۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده که در مقایسه با سال قبل ۵۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش هاناخبر ، سرگرد رحیم ایاذی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در این مدت، ۱۱۲ معتاد متجاهر نیز در قالب طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی و با هدف جلوگیری از سرقت‌های خُرد و فروش و توزیع انواع مواد مخدر در سطح این شهرستان دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه ۲۱ قاچاقچی مواد مخدر نیز طی این مدت دستگیر شده‌اند، افزود: یک شبکه توزیع قرص‌های غیرمجاز روانگردان با ۳۵۴ هزار عدد قرص نیز شناسایی و متلاشی شد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی مهاباد اضافه کرد: بیشترین مواد کشف شده مربوط به تریاک بوده که به صورت صنعتی و سنتی فرآوری شده است.

سرگرد ایاذی با قدردانی از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک به ویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

وی یادآور شد: اعتیاد به موادمخدر از چالش‌ برانگیزترین آسیب‌های اجتماعی است که تأثیر نامناسبی را در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیت و جلوگیری از توسعه پایدار در جوامع می‌گذارد، به همین دلیل مبارزه فراگیر و اطلاع‌رسانی به موقع باید از اولویت‌های مسوولان برای رویارویی با این معضل باشد.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت هم‌اکنون دارای ۲ مرکز ترک اعتیاد با ظرفیت ۱۲۰ نفر است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 2 =