مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی

آذربایجان غربی رتبه دوم تعداد زندان ها در کشور را دارست

شناسهٔ خبر: 34DB99A7 -
مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی گفت: این استان با وجود ۱۴ زندان، دومین استان کشور از لحاظ تعداد ندامتگاه‌ها در کشور است.

به گزارش هاناخبر ، فرماندار مهاباد دراین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان گفت: رویکرد اصلی اعضای شورای تأمین بر تشکیل کمیته های محله محور برای مبارزه با بلای خانمان سوز اعتیاد است.

شجاعی افزود: مجوز تأسیس کمپ ماده 16 مخصوص معتادین متجاهر در این شهرستان صادر می شود و با تأسیس این مرکز به کاهش جمعیت آماری معتادین متجاهر منجرخواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد سازمان‌های مردم نهاد در این شهرستان اظهار کرد: عملکرد این سازمان‌ها برای کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی در مقایسه با ادارت دولتی قابل مقایسه نیست.

در ادامه مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی گفت: هم‌اکنون هشت هزار و ۵۰۰ زندانی در ۱۴ ندامتگاه آذربایجان‌غربی حضور دارند که زندانیان مربوط به پرونده‌های مواد مخدر رتبه اول جرایم کیفری را در این استان به خود اختصاص داده است.

حمزه بروجنی افزود: مراکز ماده ۴۲ مخصوص جداسازی و طبقه‌بندی مجرمان مواد مخدر در شمال آذربایجان‌غربی در حال  احداث است.

وی ادامه داد: این گونه مراکز تاکنون در جنوب استان ایجاد نشده است که با برنامه‌ریزی انجام شده و همکاری فرمانداری‌ها و منابع طبیعی امیدواریم زمین‌ مورد نیاز برای حداث این مراکز تحویل امور زندان‌ها شود تا عملیات ساخت آنها آغاز شود.

مدیرکل زندانهای استان آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان با ۱۴ زندان، دومین استان کشور از لحاظ تعداد ندامتگاه‌ها در کشور است، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار نفر در زندان‌های استان حضور داشتند که این آمار امسال به لطف دستگاه قضایی به هشت و هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

فرماندهی انتظامی شهرستان مهاباد نیز در ادامه جلسه از افزایش کشفیات مواد مخدردر این شهرستان خبر داد و گفت: مرداد ماه امسال نسبت به سال گذشته کشفیات مواد مخدر از جمله تریاک ۲۲۹۹ درصد، هروئین ۸۰۰۵ درصد ، شیره تریاک ۱۷۷ درصد، شیشه معمولی ۶۷۹ درصد، قرص روان گردان ۹۸۰ درصد افزایش یافته است.

ظهیریان ادامه داد: همچنین دستگیری قاچاقچیان ۵۰ درصد، توزیع کننده مواد ۷۵ درصد و جمع‌آوری معتادان متجاهر نیز ۲۲۷ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم حکم «داریوش بخشی» مسوول جدید زندان مهاباد قرائت و از ۲۰ ماه خدمت «محمد اکبرنژاد» رییس سابق زندان این شهرستان تقدیر به بعمل آمد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 8 =