کرمانشاه 25 اسفند میزبان "آیین جهانی نوروز" می‌شود

شناسهٔ خبر: 34F92B5F -
پوستر و تندیس «آیین جهانی نوروز» طی مراسمی توسط شهردار کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش هاناخبر ،

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، امروز(21 اسفند) در این مراسم با اشاره به برگزاری آیین جهانی نوروز در کرمانشاه، گفت: این برنامه طرح مشترکی بین شهرهای تهران، کرمانشاه، همدان و سنندج است که از طرف یونسکو طراحی شده است.

شهردار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این برنامه در راستای موضوع تفاهم نامه مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران در این شهرها برگزار می‌شود.

وی از افتتاحیه این طرح در روز 23 اسفند در تهران خبر داد و افزود: روز 24 اسفند برنامه در شهر همدان پیگیری شده و در ادامه روز 25 اسفند اجرای این برنامه را در شهر کرمانشاه و در ادامه در شهر سنندج خواهیم داشت.

نوروزی خاطرنشان کرد: این مراسم روز 25 اسفند به میزبانی شهرداری و شورای شهر کرمانشاه در محوطه تاریخی تاقبستان برگزار می شود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به حضور دبیرکل یونسکو و وزرا و سفرای 12 کشور خارجی برگزارکننده آیین نوروز در این مراسم، گفت: این جشن فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر کرمانشاه و ظرفیت های آن در سطح بین المللی است.

نوروزی به برخی برنامه های این مراسم از جمله تنبورنوازی و شاهنامه خوانی اشاره کرد و افزود: همچنین در این آیین هریک از اقوام ایرانی اجرای برنامه خواهند داشت و با این مراسم به استقبال قرن جدید می رویم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =