بهادری مطرح کرد: کمبود ۴۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور/ نیاز مدارس به اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای ساخت

شناسهٔ خبر: 350290F7 -
عضو کمیسیون عمران مجلس از کمبود ۴۰ میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،

سیدهادی بهادری در گفت‌وگو با خبرنگاران  با انتقاد از کمبود 40 میلیون متر مربع فضای آموزشی در کشور، گفت: برای ساخت مدارس به 40 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که خیرین، آموزش و پرورش و بنیاد علوی و برکت باید نسبت به تامین آن اقدام کنند.

سهم 50 درصدی خیرین در ساخت مدارس

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهم 50 درصدی خیرین در ساخت مدارس، افزود: تلاش خیرین در ساخت و تجهیز مدارس قابل تقدیر است و با همکاری مناسب بار بزرگی را از روی دوش دولت برداشته‌اند.

وی با انتقاد از اینکه در کشور با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، ادامه داد: اعتبار 40 هزار میلیارد تومانی برای ساخت مدارس باید با برنامه‌ریزی مناسب و طی دوران مشخص تامین شود.  

مدارس فرسوده یکی از بزرگترین معضل کلانشهرهای کشور

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه  مدارس فرسوده یکی از بزرگترین معضل کلانشهرهای کشور محسوب می‌شود، گفت: در کنار بحران کمبود فضاهای آموزشی در برخی کلانشهرها به ویژه تهران در برخی مناطق به دلیل افزایش مهاجرت با مدارس خالی از  دانش آموز روبرو هستیم که نیاز است با فروش، تبدیل به احسن کردن و تغییر کاربری آنها منابع حاصله را در مسیر تجهیز، توسعه و ساخت مدارس هزینه کرد.

بهادری با بیان اینکه با بودجه اندک آموزش و پرورش تجهیز و ساخت مدارس محقق نمی‌شود، تصریح کرد: متاسفانه برای ساخت مدارس متولی مشخصی وجود ندارد و در واقع شهرداری این مهم را جزو اولویت‌های خود نمی‌داند و از سویی آموزش و پرورش نیز بودجه لازم را در اختیار ندارد.

کمبود 5 هزارکلاس درس در استان آذربایجان غربی

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم با انتقاد از اینکه در استان آذربایجان غربی با کمبود 5 هزار کلاس درس روبرو هستیم، گفت: وضعیت بحرانی آموزشی در استان به گونه‌ای است که بیش از 400 مدرسه کاه‌گلی و کانکسی در آذربایجان غربی وجود دارد و از سویی برخی مدارس چند شیفته هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مناطق روستایی استان وضعیت فضاهای آموزشی بسیار بحرانی‌تر از شهرها است و باید برای بهبود و ساخت مدارس چاره‌اندیشی کرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 4 =