دعوت از جمعیت بانوان و کلانشهر‌ها به مشارکت بیشتر در پویش ملی سلامت

شناسهٔ خبر: 3563EC07 -
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت با اشاره به تحقق ۶۰ درصدی پویش ملی سلامت تاکنون؛ از جمعیت کلانشهر‌ها و بانوان کشور دعوت کرد در غربالگری پرفشاری خون و دیابت مشارکت کنند.

به گزارش هاناخبر ، دکتر کوروش اعتماد افزود: در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به صبح امروز یکشنبه هفدهم دی ماه ۶۵۶ هزار و ۳۱۶ نفر در این پویش شرکت کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۷۶ نفر بیماران جدید مبتلا به پرفشاری خون و ۵ هزار و ۳۵۵ نفر مبتلا به دیابت شناسایی شدند و از ۲۰ آبان تا صبح امروز در مجموع ۳۷ میلیون و ۲۶۶ هزار و ۳۳۹ نفر در این پویش شرکت کردند که میزان تحقق پوشش جمعیت مورد نظر را تقریباً به بیش از ۵۹ درصد و حدود ۶۰ درصد رساندند
وی گفت: بر اساس پایش صورت گرفته تا امروز بیش از ۷۱۷ هزار نفر با احتمال پرفشاری خون و بیش از ۲۱۰ هزار نفر با احتمال ابتلا به دیابت تشخیص داده شده اند.
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد:­ بر اساس­ ارزشیابی‌های انجام شده بیش از ۸ میلیون نفر مبتلا به پیش فشار خون یعنی در معرض ابتلا به فشار خون شناسایی شدند، موارد جدید و بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در مرحله پیش دیابت هستند که امیدواریم در گام‌هایی که بعد از این پویش تعریف شده مراجعه فعال داشته باشند تا ابتلای آنان را به بیماری و عوارض ناشی از آن را به تأخیر بیندازیم.
اعتماد افزود:­ دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشکده‌های بهبهان، گِراش، خمین، جیرفت، زابل، ایرانشهر، رفسنجان، یاسوج، بابل، چهار محال و بختیاری، شهرکرد و خلخال و لارستان از دانشگاه‌هایی بودند که بیشترین پوشش جمعیتی را داشتند.
وی گفت: درخواست ما از هموطنان و­­همکارانمان در دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی کشور این است که در این روز‌های پیش رو کمک کنند تا جمعیتی که هنوز در این پویش شرکت نکرده اند، شرکت کنند. جمعیت مد نظر ما در درجه‌ی اول جمعیت کلانشهر‌های کشور و بعد بانوان کشور هستند که انتظار شرکت بیشتری را داریم.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 7 =