ستاندار ایلام خبر داد

کاهش نرخ بیکاری در ایلام به ۶.۵ درصد

شناسهٔ خبر: 357BDC38 -
استاندر ایلام از کاهش نرخ بیکاری در ایلام به ۶.۵ درصد خبر داد و گفت: طرح های مهمی در استان در آستانه افتتاح است.

به گزارش هاناخبر ، قاسم سلیمانی دشتکی صبح امروز سه شنبه در دیدار معاون پژوهشی و آموزشی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه گذاری در استان، گفت: نرخ بیکاری در ایلام به ۶.۵ درصد رسیده و این استان جزو سه استان برتر کشور در زمینه اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مهم استان در راه است، ادامه داد: با حجم سرمایه گذاری بالا در استان حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه آماده افتتاح و شروع بکار داریم که تاکنون بالای ۱۳ هزار میلیارد تومان آن توسط رئیس جمهور در سه ویدیو کنفرانس انجام شده است و در ادامه چند افتتاحیه بزرگ دیگر از جمله الفین و شیرین سازی با اعتباری بالای ۱۶ هزار میلیارد تومان داریم.

وی افزود: سه پروژه مهم صنعتی و تولیدی استان نیز شروع به کار کرده‌اند اما هنوز به طور رسمی افتتاح نشده‌اند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: مهم‌ترین اولویت‌های استان رفع موانع تولید و اشتغال، جذب سرمایه‌گذاری و تسهیل شرایط برای فعالیت تجار و صادر کنندگان است.

وی عنوان کرد: تصریح کرد: احیای ظرفیت‌های تبصره ۱۸ توسط دولت راهبردی ویژه برای فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد است.

استاندار ایلام گفت: محور فعالیت‌های استان بر سه گانه ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری است.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز سه شنبه یازدهم شهریورماه به منظور افتتاح کارخانه آرد نگین زاگرس، بازدید از کارخانه ماداکتو استیل کرد دره شهر، شهرک صنعتی ایلام و مرکز نوآوری دانشگاه آزاد ایلام، شرکت در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام و شورای ادارای ادارات هم خانواده صنعت، معدن و تجارت وارد ایلام شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 9 =