دمای چالداران به 25 درجه سانتی گراد زیر صفر رسید

شناسهٔ خبر: 3596C205 -
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به پایداری وضعیت جوی استان تا پایان هفته گفت: طی شبانه روز گذشته چالدران با ۲۵ درجه زیر صفر سردترین شهر استان بود.

به گزارش هاناخبر ،

مهدی کریمی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی استان افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته چالدران با ۲۵ درجه زیر صفر سردترین شهر استان بود که نشان دهنده سرمای بیش از حد در استان بود.

او ادامه داد: با این میزان، چالدران پس از سراب آذربایجان شرقی، دومین شهر سرد کشور در شبانه روز گذشته بود.

کریمی گفت: دما در مرکز استان نیز بین یک تا ۱۲ درجه زیر صفر در نوسان بوده است که نسبت به هفته گذشته ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش داشته است.

او اضافه کرد: در این مدت حداقل دمای هوا در اشنویه به منفی ۲۴ درجه سانتی‌گراد، ماکو به منفی ۲۱، شاهین‌دژ منفی ۱۸، بوکان منفی ۱۷، تکاب منفی ۱۶، مهاباد منفی 16،  میاندوآب منفی ۱۵ درجه سانتی‌گراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی بیان کرد: تا پایان هفته این وضعیت جوی پایدار است و پدیده خاصی را شاهد نخواهیم بود اما از اواسط هفته روزانه دو تا سه درجه دما در استان افزایش خواهد یافت.

کریمی اظهار کرد: طی هفته گذشته شهرستان پیرانشهر با بارش ۹۷ میلی‌متری برف و باران، پربارش‌ترین شهر استان بود.

او افزود: بعد از پیرانشهر شهرهای اشنویه، سردشت و مهاباد نیز به ترتیب با ۷۹، ۶۸ و ۳۹ میلی‌متر شهرهای پر بارش استان بودند و میزان بارش در ارومیه نیز پنج میلی‌متر ثبت شده‌است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 6 =