فرماندار مریوان:

فعالیت چهارهزار بافنده گیوه محلی در مریوان

شناسهٔ خبر: 359CDEEA -
فرماندار مریوان گفت: این شهر با بیش از چهار هزار هنرمند، بیشترین بافنده گیوه محلی(کلاش) را در استان دارد که نیازمند حمایت جدی هستند.

به گزارش هاناخبر ، اسماعیل احمدی شامگاه شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهر جهانی کلاش اظهار کرد: بیشترین آموزشگاه‌های کلاش‌بافی، کارگاه‌های تولید کلاش و فروشگاه‌های عرضه این محصول در مریوان فعالیت می کنند.

وی افزود: مریوان به ‎عنوان یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای کردستان، با قدمت و پیشینه تاریخی فراوان در بسیاری از حرفه‌های صنایع ‌دستی، دارای شهرت و اعتبار جهانی است.

فرماندار مریوان ادامه داد: صنعت بافت کلاش به دلیل دارا بودن شاخصه‌های لازم، شهریورماه سال ۱۳۹۶ در شورای ثبت جهانی صنایع ‌دستی یونسکو ثبت و راه‌اندازی دبیرخانه‌ای برای این رویداد مهم، امری ضروری است که به کمک اداره کل استان محقق شد.

احمدی با بیان اینکه عدم تأمین مواد اولیه (نرینه) از جمله چالش‌ها و موانع‌ پیش‌روی فعالان این عرصه است، یادآور شد: تمام موارد مربوط به تهیه(نرینه) زیره کلاش طبق قوانین دامپزشکی انجام شده است.

وی با تأکید بر حمایت از صنعت‌گران این عرصه، گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت ادارات ذیربط، موانع و مشکلات تامین مواد اولیه فعالان این بخش به‌زودی مرتفع و زمینه رونق و تولید آن مهیا شود.

ساختمان اداری میراث فرهنگی مریوان افتتاح شد

عصر دیروز فاز اول ساختمان اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مریوان با حضور فرماندار این شهرستان به بهره برداری رسید.

این ساختمان در ۲ فاز شامل بخش هایی نظیر نمایشگاه و کارگاههای صنایع دستی، دبیرخانه شهر جهانی کلاش و بخش های اداری می‌شود.

ساختمان میراث فرهنگی دارای زمینی به وسعت ۳۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۰۰ متر در فاز اول بوده و با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال احداث شده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 3 =