افتتاح ۱۲ کیلومتر از محور چهارخطه بیجار-دیواندره

شناسهٔ خبر: 35DB7A4A -
وزیر راه و شهرسازی در اولین روز سفر خود به استان کردستان غروب امروز پنجشنبه ۱۱ آبان ماه تقاطع غیر همسطح سه‌راهی مریوان را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش هاناخبر ،

 این تقاطع در مسیر سقز_ مریوان_ سنندج قرار دارد و با بهره‌برداری از آن این نقطه حادثه‌خیز استان اصلاح و ایمن می‌شود. ارزش این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان برآورد شده و بهره‌برداری از آن عبور و مرور را آسان‌ و کم خطر می‌کند.
همچنین با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۲ کیلومتر از محور چهار خطه بیجار_ دیواندره افتتاح شد.
این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان کردستان در هدایت ترافیک استان های شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیرانبند است.
پروژه چهار خطه محور بیجار_ دیواندره در چهار قطعه به طول ۱۹.۵ کیلومتر در دست اجرا بود که از این میزان ۱۲ کیلیومتر به اتمام و بهره برداری رسید.
کاهش هزینه‌های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقا شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان کردستان از اهداف اجرای پروژه چهار خطه محور بیجار_ دیواندره است.
استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 2 =