مجوز پرورش ماهی درقفس باید برای فعالین اقتصادی ایلام صادر شود

شناسهٔ خبر: 35F67968 -
نماینده مردم دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز پرورش ماهی درقفس در دریاچه سد کرخه برای فعالین اقتصادی استان ایلام باید صادر شود.

به گزارش هاناخبر ،

شادمهر کاظم‌زاده امروز اظهار داشت: دیداری با وزیر نیرو انجام شده و مهم‌ترین مسایل استان ایلام با وی در میان گذاشته شد.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: خروج دشت عباس از دشت‌های ممنوعه برداشت آب زیر زمینی و صدور مجوز پرورش ماهی درقفس در دریاچه سد کرخه برای فعالین اقتصادی استان ایلام از مباحث طرح شده با وزیر نیرو بود.

وی ادامه داد: تامین و تخصیص آب اراضی کشاورزی کلات مورموری از سد کرخه، تسریع در اجرا پروژه تامین وپمپاژ آب کشاورزی  دشت چشمه شیرین (دولگلاب)در شهرستان بدره و کمک به تبدیل ردیف اعتباری سد ورگر آبدانان از استانی به ملی و اجرا سد مذکور توسط وزارت نیرو از دیگر مطالبات طرح شده بود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: جلوگیری از تعطیلی سامانه گرمسیری و تسریع در اجرا فاز چهارم این خط انتقال در محدوده شهرستان‌های مهران به دهلران و بخش موسیان و تخصیص آب به زمین های کشاورزی مجاور و کنار  خط انتقال آب سامانه گرمسیری در روستاهای مجاور از جمله کاور ،بیشه دراز ،شهرک وحدت ،ماز عبدلی ،شهرک وحدت ،تم تم آب،گلسیری،حاضر میل و همچنین اراضی مستعد پایین دست شهر دهلران با تخصیص مناسب آب برای حداقل شش هزار هکتار از اراضی
۸-تسریع در اجرا عملیات سد سیکان و پرداخت مطالبات پیمانکار نیز با وزیر نیرو مطرح شد.

کاظم‌زاده تصریح کرد: پرداخت مطالبات پیمانکار سد میمه و تسریع در اجرا پروژه ، تسریع در اجرا پست ۲۳۰کیلو ولت برق در منطقه مورموری و تخصیص آب مناسب  به میزان مناسب به اراضی کشاورزی دشت عباس و یکهزار هکتار از اراضی روستای چم هندی از سد کرخه نیز از دیگر خواسته‌های طرح شده بود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، بدره و دره‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تخیصص آب  برای ۳۰۰هکتار دیگر از اراضی کشاورزی پروژه پمپاژ آب  ارمو -چمژاب- شیخمکان نیز مبحث دیگری بود که در این دیدار از وزیر نیرو مطالبه شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 1 =