۱۰.۵ کیلوگرم سرانه مصرف ماهی در کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 36114121 -
مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه به ۱۰.۵ کیلوگرم به ازای هر نفر رسیده است.

به گزارش هاناخبر ،

فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سرانه مصرف ماهی در استان کرمانشاه به ۱۰.۵ کیلوگرم رسیده است، گفت : تولید آبزیان در استان مشابه سال گذشته و تاکنون بیش از ۲۱ هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۶۰ هزار واحد پرورش ماهی در استان وجود دارد، عنوان کرد: بیش از ۳۸۰ واحد تولید ماهیان سردابی و ۸۰ مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در استان وجود دارد.

افضلی از افتتاح فاز دو مجتمع شهدای قصرشیرین در سال آینده خبرداد و گفت: در صورتی که مجوز تخصیص آب به این مجتمع صادر شود بیش از ۳۰۰۰ تن ماهیان گرمابی و میگو تولید و برای ۳۰۰ نفر نیز اشتغال‌زایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مطالعات طرح پرورش ماهی در قفس در سد داریان در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: مطالعات پرورش ماهی در سد شرفشاه سومار اتمام شده است.

افضلی با بیان اینکه نیاز استان به تولید خوراک آبزیان ۴۵ هزار تن است گفت: اکنون ۱۰ هزار تن از این خوراک در داخل تولید و مابقی از خارج از استان تأمین می‌شود.

وی از افتتاح کارخانه خوراک آبزیان خبرداد و بیان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه در شهرک صنعتی ۵۰ درصد از نیاز استان تأمین می‌شود، زیرا ظرفیت این واحد ۱۵ هزار تن است .

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 3 =