دادستان پیرانشهر تأکید کرد؛

شهروندان از خرید اراضی زراعی که بصورت غیر مجاز گذربندی شده اند خودداری کنند

شناسهٔ خبر: 362B92BF -
دادستان پیرانشهر در جلسه کارگروه ویژه ساخت و ساز های غیر مجاز گفت: شهروندان از خرید اراضی زراعی که توسط اشخاص سودجو و بدون رعایت اصول شهرسازی و غیر مجاز گذربندی شده اند، خودداری نمایند.

به گزارش هاناخبر، محمودی، دادستان پیرانشهر در جلسه کارگروه ویژه ساخت و ساز های غیر مجاز اظهار داشت: با توجه به ضوابط مقرر در ماده ۱۰۰ و تبصره های آن مخصوصا تبصره چهار ماده ۱۰۰ در صورت عدم رعایت اصول فنی و شهرسازی و بهداشتی امکان صدور حکم جریمه برای اعضای کمیسیون وجود ندارد و حکم تخریب صادر خواهد گردید.

وی در ادامه عنوان کرد: از  شهروندان و مهندسان تقاضا میشود به منظور پیشگیری از صدور حکم تخریب در کمیسیون نسبت به رعایت اصول سه گانه مذکور مخصوصا ضوابط فنی مربوط به استحکام بنا و پیشامدگی در معابر و عدم تجاوز به معابر و رعایت تعداد طبقات مجاز و تراکم (عدم احداث بنا در کل زمین) به منظور جلوگیری از اشراف و مزاحمت برای مجاورین و احداث پارکینگ به اندازه کافی و متناسب با تعداد واحدهای تجاری اداری مسکونی به منظور پیشگیری از ترافیک و سرقت خودرو و... در کلیه بناها به ویژه در اماکن عمومی و مراکز اداری و درمانی و تجاری و برج های مسکونی احداث شده در خیابان های پرترافیک تاکید نمودند.

دادستان در ادامه سخنان خود اعلام کردند، در نتیجه پیشامدگی غیر مجاز مدیریت توزیع برق پیرانشهر به ناچار در برخی مناطق تیرگذاری را به جای پیاده رو در کوچه یا خیابان انجام داده که اینکار غیرقانونی و ناایمن میباشد میبایست در چنین مواردی تخلف به دادستانی جهت طرح تخلف در کمیسیون و صدور حکم تخریب توسط مدیریت اداره برق اعلام شود.

همچنین لزوم جدیت در انجام وظایف قانونی توسط مسئولین ذیربط به منظور پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز به ویژه اراضی زراعی و ملی و بستر و حریم رودخانه ها را یادآور و از شهروندان تقاضا نمودند از خرید اراضی زراعی که توسط اشخاص سودجو و بدون رعایت اصول شهرسازی و غیر مجاز گذربندی شده اند به لحاظ تبعات زیان بار و ممنوعیت قانونی و جرم بودن ساخت و ساز در این اراضی خودداری نمایند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 4 =