کانون زلزله امروز 5.1 ریشتری تهران در اطراف دماوند بوده است

شناسهٔ خبر: 36348996 -
رئیس شبکه ملی شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه این زلزله در حوالی دماوند بوده است گفت: ما در حال استخراج داده‌های این زلزله از ایستگاه‌های شتابنگاری هستیم.

به گزارش هاناخبر ،

مهندس اسماعیل فرزانگان با اشاره به زلزله ۵.۱ امروز جمعه ۱۹ اردیبهشت گفت: این زلزله در شرق تهران در حوالی دماوند بوده و در وسعت زیاد احساس شده است.

وی ادامه داد: این زلزله علاوه بر تهران در قم و مازندران نیز احساس شده است.

رییس شبکه شتابنگاری مرکز راه مسکن و شهرسازی ادامه داد: ما در حال استخراج اطلاعات بیشتر از ایستگاه‌های شتابنگاری هستیم این زلزله هستیم.

بر اساس این گزارش، این زلزله در ساعت ۴۸ دقیقع و ۲۱ ثانیه امروز جمعه به بزرگی ۵.۱ در حوالی مرز استان‌های مازندران و تهران و حوالی دماوند بوده است. کانون این زلزله در ۶ کیلومتری دماوند، ۱۳ کیلومتری رودهن و ۱۶ کیلومتری بومهن گزارش شد.

 

زلزله باعث فراموشی نکات بهداشتی کرونا نشود

 


رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از شهروندانی که درپی ترس از زلزله از خانه خارج شده اند، خواست که حتما فاصله خود را با دیگران رعایت کنند.

رضا کرمی محمدی دراین باره گفت: لازم است شهروندان همچنان به پروتکل‌ها ومقررات بهداشتی ستادملی مقابله با کرونا توجه داشته باشند و اگر از ترس زلزله از خانه خارج شده اند، حتما یکسری نکات پیشگیرانه در مورد کرونا را هم رعایت کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا از شهروندان می‌خواهم که حتما فاصله گذاری را با دیگر شهروندان رعایت کنند. اگر در پارک‌ها و فضای سبز هستند از تماس با نیمکت‌ها و لوازم ورزشی و تفریحی در پارک خودداری کنند و مسائل بهداشتی را همچنان مدنظر قرار دهند.

کرمی محمدی ادامه داد: همچنین اگر شهروندان در خودرو هستند، حتما توجه داشته باشند که بهتر است در حاشیه‌ای امن از مسیر توقف کنند. روی پل‌ها یا زیر پل و در مجاورت ساختمان‌های بلند نیز با خودرو و حتی به شکل پیاده توقف نکنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =