چالش جدی کمبود فضا در پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی

شناسهٔ خبر: 3653DB2B -
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غریی گفت: مشکل کمبود فضا در پارک علم و فناوری استان، یک چالش جدی است.

به گزارش هاناخبر ،جواد نوری نیا در جمع خبرنگاران افزود: برخی از شرکتهای فناور و دانش بنیان را بدلیل محدودیت فضا، نتوانستیم جذب کنیم به همین دلیل این شرکتها را به مراکز رشد مشترک که با برخی مراجع از جمله جهاد دانشگاهی، علوم پزشکی و جهاد کشاورزی داشتیم، ارجاع دادیم اما همچنان مشکل فضا در پارک علم وفناوری استان یک چالش جدی است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۶۳شرکت، تحت حمایت پارک علم و فناوری استان هستند، تصریح کرد: برخی محدودیتها از جمله کمبود فضا، مانع استقرار تعداد بیشتری شرکت و واحد در محل پارک شده که در حال رایزنی با مقامات استانی و وزارت علوم برای افزایش فضای پارک علم وفناوری استان هستیم.

 

نوری نیا اظهار کرد: هیچ اولویتی درحمایت از شرکتها و جذب آنها در پارک وجود ندارد و هر شرکتی که محصول و ایده فناوری قابل قبولی داشته باشد، حمایت می کنیم.

 

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: مصولات تولیدی در شرکتهای فناور و دانش بنیان تحت حمایت پارک، تنها محدود به رفع نیازهای داخل استان نیستند بلکه برطرف کننده نیازهای کل کشور هستند.

 

نوری نیا یاد آور شد: قبلا واحدها و شرکتها از مزایای حضور در پارکهای علم و فناوری از جمله معافیت مالیاتی و بیمه‌ای، دریافت تسهیلات بانکی و دریافت زیرساختها و آزمایشگاهها بی اطلاع بودند اما چند سالی است که با حمایت‌هایی که توسط پارک انجام می شود به این باور رسیده اند که با حضور در پارک علم و فناوری هویتی قوی پیدا می کنند لذا رغبت شرکتها برای استقرار در پارک افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: کمبود فضا، نبود بازار فروش، تحریم و مشکلات مالی از جمله چالشهای شرکت های مستقر در پارک هستند.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از ابتدا با ماهیت فناوری روی کار آمد و هم جهت با پارک در توسعه فناوری قدم بر می‌دارد و جزو مجموعه‌هایی است که در توسعه فناوری و نوآوری حرکت‌های خوبی داشته است، لذا پارک علم وفناوری آماده همکاری با جهاد دانشگاهی در بحث فناوری، نوآوری و دانش بنیان است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 7 =