۷۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار درمیاندوآب تولید شده است .

تولید ۷۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار درمیاندوآب

به گزارش هاناخبر ، مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در حال حاضر ۱۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به تولید نهال اختصاص دارد و ۱۷۶ نفر از بهره‌برداران در این زمینه فعالیت می‌کنند.تولید ۷۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار درمیاندوآب
 
دیانتی گفت :از این  تعداد ۲۰ نفر از نهالکاران این شهرستان موفق به اخذ مجوز از کمیته فنی نهال استان و تولید ۷۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار شده اند.

اوبا اشاره به تولید سالانه ۱۰ میلیون اصله نهال در میاندوآب اظهار کرد: این شهرستان یکی از قطب‌های تولید نهال در منطقه بوده و برند ملی و منطقه‌ای است.

وی افزود: به منظور حفظ این برند و در راستای اجرای سیاست جدید ساماندهی و عرضه نهال به نهالکاران مجوزدار، از نهالکاران درخواست کرده ایم به تولید نهال با پایه‌های رویشی اقدام  کرده و از پرورش نهال‌های پایه بذری خودداری کنند.
 
.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: احداث باغ مادری برای تهیه پیوندک، ایجاد نمایشگاه عرضه و فروش نهال، ساماندهی تولید پایه های رویشی مناسب و واریته‌های اصلاح شده و کاهش ۳۰ درصدی تولید سالانه پایه های بذری از برنامه‌های جهاد کشاورزی میاندوآب در خصوص ساماندهی نهالستان‌ها است‌.

شهرستان میاندوآب با برخورداری از شرایط مساعد جوی و خاک حاصلخیز یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در آذربایجان غربی به شمار می رود و طی سال های اخیر در عرصه صادرات نهال نیز خوش درخشیده است.

وجود نهالستان های متعدد با ظرفیت تولید چشمگیر در میاندوآب موجب شده است تا صادرات نهال های سیب، هلو، آلبالو، زردآلو، گیلاس، بادام، شلیل و غیره به یکی از مزیت های اقتصادی این شهرستان تبدیل شود.

میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است که سالانه بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی به میزان ۹۵۰ هزار تُن از این اراضی تولید می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 1 =