۲۹۴ میلیارد ریال تخلف ارزی در آذربایجان‌غربی کشف شد

شناسهٔ خبر: 369944FF -
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای سال جاری ۲۹۴ میلیارد ریال تخلف عدم اجرای تعهدات ارزی شناسایی و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع دارای صلاحیت ارجاع شد.

به گزارش هاناخبر ،غلامرضا بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این میزان جریمه برای ۱۳ پرونده تخلف ارزی صادر شده که قرار بود ارز دریافتی را برای خرید و واردات اقلام به کشور استفاده کنند ولی این امر صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق ارز و کالا نیز تاکنون پنج هزار و ۵۹۷ مورد بازرسی در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از این تعداد بازرسی، سه هزار و ۴۱۴ مورد از واحدهای صنفی و ۲ هزار و ۱۸۳ مورد از واحد های غیرصنفی انجام شده است.

وی اضافه کرد: طی بازرسی های انجام شده ۱۳۳ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۳۴ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.

مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

در ماه‌های اخیر با اجرای طرح‌های مختلف، سودجویان در حوزه دریافت ارز دولتی، محتکران و فروشندگان کالا و خدمات با قیمت بالاتر از نرخ‌های بازار شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی هم چندی پیش از شناسایی سه هزار و ۳۷ میلیارد ریال تخلف ارزی و دستگیری ۳۷ نفر در این رابطه در این استان خبر داده بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 9 =