ثبت ۳ وقف جدید در سردشت

شناسهٔ خبر: 36D085F2 -
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت از ۳ وقف جدیدخبرداد و گفت این وقف‌ها ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال ارزش دارند.

به گزارش هاناخبر ، رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت در گفتگو با خبرنگاران گفت: خیران نیک اندیش، یک باب ساختمان مسکونی دو طبقه با زیربنای ۲۴۰ مترمربع، یک باب ساختمان یک طبقه دیگر به مساحت ۹۰ متر مربع و همچنین یک قطعه زمین کشاورزی به مساحت یک هکتار در شهر و روستا را وقف کردند و در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسید.

رحمان شمسی ضمن قدردانی از این واقفان خیّر افزود: این وقف‌های جدید با هدف و نیت اختصاص به خانه عالم، پرداخت حقوق امام جماعت و خادم و هزینه‌های ضروری مسجد وقف شده است.

شمسی بیان کرد: با احتساب این ۳ وقف، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ وقف جدید به ارزش کلی ۵۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال در سامانه جامع موقوفات این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی گفت: علاوه بر وقف اموال با نیت مختص به مساجد، وقف در این شهرستان با مقاصد و نیات در حوزه‌های مختلف همچون وقف شهدای معظم، اشتغالزایی، بهداشت، آموزش و قرآنی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب نیاز است و به‌روزرسانی وقف باید متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد.

وی بیان کرد: امید است در راستای فرهنگ سازی سنت حسنه وقف با نیات جدید خبرنگاران و اصحاب رسانه، امامان جمعه و جماعت، فرهنگیان و صاحبان قلم یاریگر اوقاف و امورخیریه باشند.

این شهرستان دارای ۴۵۹ موقوفه و ۷۲۶ رقبه است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 8 =