سایت جدید دفن پسماند میاندوآب و اشنویه تصویب شد

شناسهٔ خبر: 36E0AB60 -
محل دفن پسماند شهرستانهای میاندوآب و اشنویه با تایید اداره کل حفاظت محیط زیست ، منابع طبیعی و آب منطقه ای استان به تصویب رسید.

به گزارش هاناخبر ، امروز ۱۸ تیر در نخستین جلسه مدیریت پسماند استان آذربایجان غربی، آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار کرد: ۱۶ منطقه برای محل جدید دفن پسماند میاندوآب انتخاب شده بود که در آخر منطقه " اسماعیل کندی" در ۷ کیلومتری میاندوآب از سمت مهاباد تصویب و انتخاب شد.

او با اشاره به اینکه معضل پسماند میاندوآب ۲۰سال است که در این منطقه وجود دارد، ادامه داد: مساحت سایت جدید دفن پسماند میاندوآب در ۴هکتار خواهد بود.

رحمانی اظهار کرد: بعد از تصویب محل جدید دفن پسماند امیدواریم شهرداری سریعا عملیات اجرایی آن را شروع کند.

او همچنین با تاکید بر اهمیت دفن پسماندهای ویژه استان، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست اعتبار لازم برای انجام مطالعات نحوه و محل دفن پسماندهای ویژه استان را تامین کند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه همچنان منتظر تخصیص اعتبار برای اجرای شدن طرح مطالعاتی سایت دفن پسماند جدید اشنویه هستیم، گفت: در این صورت می توانیم در مدت زمان باقی مانده دولت تدبیر وامید این پروژه نیز به پایان برسانیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرستان اشنویه دارای دوسایت دفن زباله در خود اشنویه و نالوس است، اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این دو سایت به حریم شهری و شکایت اهالی منطقه، مکانی جدیدی برای انتقال سایت پسماند دفن زباله اشنویه در نزدیکی روستای دواب به مساحت ۱۳ هکتار در نظر گرفته شده است.

نظری با تاکید بر اینکه هر شهروند اشنویه ای میانگین ۸۰۰گرم روزانه پسماند و زباله تولید می کنند، ادامه داد: تخصیص اعتبار برای انتقال سایت دفن پسماند اشنویه به محل جدید می تواند پاسخگوی نیاز شهری، شهرستان باشد.

سایت پسماند میاندوآب مشکلی 20 ساله است که در سال های اخیر این معضل شدت گرفته است و عدم موافقت با مکان های معرفی شده از سوی اداره کل محیط زیست و اهالی منطقه،باعث شده بود، زباله های شهری میاندوآب در سطح شهر تلمبار شوند و مدیریت شهری از رفع این مشکل ناتوان شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 3 =