برپایی نمایشگاه هفته کتاب خراسان شمالی در بجنورد

شناسهٔ خبر: 36E4F490 -
خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برپایی نمایشگاه هفته کتاب در بجنورد خبر داد.

به گزارش هاناخبر، تقی صادقی  گفت:  نمایشگاه  هفته کتاب از سه‌شنبه، ۲۳ آبان ماه در مجتمع فرهنگی - تجاری طلای سفید برگزار می‌شود و تا ۲۹ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: این نمایشگاه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۳ برنامه‌هایی را با رویکرد آموزشی و پرورشی برگزار می‌کند که شامل نمایشگاه کتاب، مسابقه کتابخوانی، نقاشی، داستان‌نویسی، شاهنامه‌خوانی و ... مناسب دانش‌آموزان و مدارس است.

وی ساعت بازدید از این نمایشگاه را ۹:۳۰ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اعلام و اظهار کرد: نمایشگاه هفته کتاب در استان با شعار «آینده خواندنی است» با حضور ۲۵ ناشر و کتابفروش استان با پنج هزار عنوان و ۱۰۰ هزار جلد کتاب برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی در نواز غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم و کودکان، بیان کرد: این جنایت‌های رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه از چشم مردم بویژه هنردوستان و اهالی فرهنگ و هنر پاک نمی‌شود؛ بنابراین در برنامه‌های جنبی نمایشگاه، نخستین برنامه را در همان شب نخست به «شب شعر غزه» اختصاص داده‌ایم.

وی توضیح داد: این برنامه شامل اجرای موسیقی با نی، اجرای شعر توسط کودکان و نمایش کودک است تا فتوحات جبهه مقاومت و یاد شهدای فلسطین را گرامی بداریم.

او نقد کتاب توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تجلیل از پیشکسوتان، مشاعره، برنامه‌های کتابخوانی توسط اداره کل ارشاد و همچنین کتابخوانی با محوریت آموزش و پرورش شامل نقالی و شاهنامه‌خوانی را از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه در دیگر شب‌های برگزاری نمایشگاه هفته کتاب دانست و افزود: برنامه انتخاب کتاب سال و برگزاری اختتامیه که شامل تجلیل از برگزیدگان است، ۲۹ آبان ماه در محل نمایشگاه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 3 =