با حضور جمعی از شاعران؛

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی در تبریز برگزار شد

شناسهٔ خبر: 36F408FB -
مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت شهریار توسط انجمن روابط‌عمومی ایران و با حضور جمعی از شاعران، پژوهشگران عرصه ادبیات و دوستداران این شاعر ملی در تبریز برگزار شد.

به گزارش هاناخبر ، مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت شهریار توسط انجمن روابط‌عمومی ایران و با حضور جمعی از شاعران، پژوهشگران عرصه ادبیات و دوستداران این شاعر ملی در تبریز برگزار شد.

مراسم گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار، شامگاه یکشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ توسط نمایندگی انجمن روابط‌عمومی ایران در استان آذربایجان شرقی و با همراهی بنیاد ایران‌شناسی، در خانه تاریخی شربت اوغلی تبریز برگزار شد.

در این مراسم سید هادی بهجت تبریزی، فرزند شهریار؛ باقر صدری نیا، عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران؛ رحمان مشتاق مهر، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان؛ محمد طاهری خسروشاه، رئیس بنیاد ایران‌شناسی آذربایجان شرقی و رئیس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز و محمد عزیزی راد، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری آذربایجان شرقی درباره جایگاه استاد شهریار در شعر و ادب پارسی سخنرانی کردند.

سپس در ادامه برنامه، پیام تصویری یلدا ابتهاج (دختر استاد هوشنگ ابتهاج) از کلن آلمان برای حاضران پخش شد و او از رفاقت ۴۰ ساله سایه و شهریار سخن گفت.

در بخش پایانی مراسم از مقام علمی و ادبی ابوالفضل علی محمدی (محقق و نویسنده) تجلیل به عمل آمد، وی بیش از بیست جلد تألیف و تحقیق در زمینه شهریار شناسی و ادبیات ترکی و فارسی و یکصد و پنجاه مقاله در نشریات معتبر علمی و ادبی دارد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =