سرپرست فرمانداری بانه:

پیشرفت جامعه مرهون رشد فرهنگی هنری هرمنطقه خواهدشد

شناسهٔ خبر: 370ADDE8 -
سرپرست فرمانداری بانه گفت: اساس توسعه پایدار و توازن در هر جامعه ای را با توجه به فرهنگ و هنر دانست و پیشرفت در سایر ابعاد اجتماعی را مرهون رشد فرهنگی هنری هر منطقه عنوان کرد.

به گزارش هاناخبر ، محمد امین زاده شامگاه روزچهارشنبه درنشستی که با اعضای صندوق اعتباری بیمه هنرمندان بااهالی فرهنگ،هنر،رسانه بانه برگزارکرد، اظهار داشت : جوامعی که طعم خوش پیشرفت را چشیده اند از گذرگاه فرهنگ و هنر عبور کرده اند. بنابراین توازن در حوزه های مختلف سیاسی اجتماعی، اقتصادی و سرمایه‌گذاری حاصل نگردیده مگر با مهم جلوه دادن و محوریت قرار دادن امور فرهنگی و هنری.
امین زاده گفت: هرجا که مسولان در حوزه فرهنگی کم گذاشتند و کم کار کردند هزینه‌های سنگین و لطمات جبران ناپذیری به اجتماع انسانی و شهری وارد شده است.
وی با اشاره به وضعیت هنرمندان این شهرستان باسایرشهرهای دیگر گفت:درشهرهای بزرگ موسسات وانجمن های متنوع ازهنرمندان حمایت می کنند ولی درشهرستان بانه چنین رویه ای وجودندارد
سرپرست فرمانداری بانه بااشاره به مظلوم واقع شدن هنرمندان اظهارداشت:این افراد نیازمند حمایتهای مادی ومعنوی هستند که درچند سال اخیر ازآن محروم بوده اند
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه نیز در این جلسه با اشاره به افزایش ۲ برابری جمعت شهرستان در ۲۰ سال گذشته گفت: علیرغم کسب موفقیت های زیاد در زمینه فرهنگ و هنر  هنرمندان بانه به لحاظ مادی مشکلات زیادی دارند.

حمید رضا خوشبخت رئیس اداره فرهنگ وارشاداسلامی شهرستان بانه نیز دراین نشست افزود: تا سال ۹۵ تنها چهار هنرمند بانه عضو صندوق اعتباری بیمه هنرمندان بودند اما این آمار اکنون به  ۲۰۰ نفر رسیده که ۸۰ نفر آنان تحت پوشش بیمه هنرمندان هستند.

منصور وحیدی فر قایم مقام صندوق اعتباری هنرنیز دراین نشست گفت: هدف از این بازدیدها شناسایی اهالی فرهنگ و هنر گمشده که سال هاست در حوزه هنر فعالیت می‌کنند ولی تاکنون از خدمات این صندوق بهره‌مند نشدند
وحیدی فرافزود: از هنرمندان سراسر کشور فارغ از قوم و نژاد و دین و مذهب در مکان های صعب العبور، بیمارستان، آسایشگاه و منزل بازدید و دیدار کردیم.

وحیدی فر با بیان اینکه در استان کردستان ۲ هزار و ۱۷ هنرمند توسط صندوق اعتباری هنر بیمه شده اند، افزود: امیدواریم تا پایان ۱۵ آذرماه سال جاری همه هنرمندان حوزه هنر، موسیقی و حوزه های دیگر فرهنگی هنری را تحت پوشش این صندوق اعتباری قرار دهیم.

اعضای صندوق اعتباری بیمه هنرمندان در سفر خود به شهرستان بانه شامگاه چهار شنبه با خانواده هنرمند فیلم ساز و بازیگران توانای شهرستان بانه مرحوم رحیم و کیوان ذییحی دیدارکردند

در این دیدار که اعضای هیئت رئیسه صندوق اعتباری هنر کشور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه و جمعی از هنرمندان شهرستان بانه نیز حضور داشتند ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مرحوم برادران ذبیحی و بخصوص پدر و مادر این دو هنرمند توانا از سه دهه خدمت و فعالیت این هنرمندان به حوزه فرهنگ و هنر تقدیر بعمل آمد.
هم چنین دراین سفر با هنرمندان توانای شهرستان بانه عرفان انوری و خانم آمنه عزیزی دیدارکردند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 7 =