کمیته ایی جدید جهت برآورد خسارت زلزله زدگان قطور تشکیل می شود

شناسهٔ خبر: 37249C62 -
استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از زلزله قطور و سلماس متاسفانه بیمه دانا، هنوز خسارت زلزله زدگان را به درستی پرداخت نکرده است این شرکت موظف به اجرای کامل تعهدات خود در توافقنامه با استانداری است.

به گزارش هاناخبر ، محمدمهدی شهریاری ۲۵ خرداد در جلسه بررسی میزان پرداخت خسارت بیمه واحدهای زلزله زده قطور و سلماس با اشاره به اینکه ارزیابی بیمه دانا از میزان خسارت به واحدهای مسکونی و تجاری مناطق زلزله زده را قبول نداریم، افزود: متاسفانه ارزیابی درستی از میزان خسارت ها انجام نگرفته و استانداری از بیمه دانا انتظار دارد تا به مفاد قرارداد خود پایبند باشد.

او گفت: علیرغم اینکه شرکت بیمه گذار می بایست در کمتر از دو هفته نسبت به ارزیابی درست و پرداخت خسارت بیمه مناطق زلزله زده اقدام می نمود اما با گذشت بیش از ۱۰۰ روز از زلزله هنوز این مهم به طور کامل محقق نشده است.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: فصل کاری در مناطق زلزله زده محدود است و این تعلل انجام گرفته در مسیر بازسازی خلل جدی وارد می سازد.

شهریاری ادامه داد: با توجه به اینکه ارزیابی شرکت بیمه گزار منطقی و عادلانه نیست لذا کمیته ای متشکل از طرفین قرارداد و یک کارشناس مربوطه تا آخر این هفته تشکیل و نسبت به برآورد مجدد در کمتر از یک هفته مناطق زلزله زده قطور و سلماس اقدام می نماید.

چهارم اسفندماه سال گذشته ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه 5.7 و 5.9 ریشتر لرزیدند که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب شش هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

از اوایل سال جاری تا کنون، بارها استاندار آذربایجان غربی نسبت به برآوردهای نامنطقی شرکت بیمه طرف قرارداد از میزان خسارت های زلزله انتقاد و درخواست تجدید نظر در امر کارشناسی های انجام گرفته را مطرح کرده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =