اندر حکایت شهر بازی پارک شانو

شهربازی پارک شانو؛شادی و تفریح یا دلهره و اضطراب

شناسهٔ خبر: 3780B6D7 -
در کمال تاسف کمتر خانواده ای مریوانی به هنگام انتخاب شهر بازی به استاندارد بودن وسایل بازی توجه می کنند

به گزارش هاناخبر ، شهر بازی پارک شانو؛ شادی وتفریح یا دلهره واضطراب؟! 

در کمال تاسف كمتر خانواده‌اي وشهروند مریوانی  به هنگام انتخاب شهربازي يا پارك، به استاندارد بودن وسايل بازي آن توجه مي‌كند. 

صد البته اين رويكرد يعني رعايت مسائل امنيتي و توجه به استاندارد وسايل بازي بايد از سوي مسئولان فضاي‌هاي سبز شهرداری مریوان و پارك‌ها و يا گردانندگان شهرهاي بازي صورت پذيرد. وسايل بازي فلزي كهنه و غير استاندارد، بست‌هاي شكسته، بلبرينگ‌هاي زنگ زده و معيوب، زنجيرهاي غير مطمئن و نامتوازن تاب‌ها و كف‌سازي‌هاي خطرناك مملو از سنگ و ماسه و شن، حاكي از بي توجهي به موازين استاندارد در شهرهاي بازي و پارك‌ها است. 
بی تردید وجود اين وسايل غير استاندارد، با ايجاد احتمال بروز حوادث ناگوار براي كودكان، باعث افزايش دلهره و نگراني والديني در مریوان  مي‌شود كه براي گذراندن ساعاتي خوش، به اين مكان‌ها مي‌روند.

‏كنترل بچه‌ها در حين بازي در فضاهاي باز و استفاده از وسايلي كه عموماً متحرك هستند، ضروري است و در صورت عدم رعايت نكات ايمني، ممكن است سلامت كودكان را به خطر بيندازد. البته رعايت موارد ياد شده در صورتي مثمر ثمر خواهد بود كه در پارك‌ها و شهرهاي بازي از وسايل استاندارد و با كيفيت استفاده شود.

 سازمان ملي استاندارد تاكنون 32 فقره استاندارد ملي در مورد اجراي استانداردهاي اسباب بازي، تجهيزات زمين بازي، تجهيزات شهربازي، اجراي استاندارد اين مكان‌ها و استانداردهاي مرتبط با ايمني كودكان، تدوين كرده است‎؛که شوربختانه هیچکدام از این موارد 32 گانه در پارک شانو ودیگر مکان های بازی وتفرجگاه های این شهر رعایت نشده است.

 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
2 + 4 =