حملات پهپادی اوکراین به مسکو و کریمه خنثی شدند

شناسهٔ خبر: 3795627E -
وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو هواپیمای بدون سرنشین در ساعات اولیه امروز (یکشنبه) در مسیر مسکو منهدم شدند، در حالی که حداقل چند پهپاد دیگر تلاش کردند اهداف مختلفی را در شبه جزیره کریمه هدف قرار دهند.

به گزارش هاناخبر  و به نقل از خبرگزاری راشا تودی، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو بامداد امروز در تلگرام خود تایید کرد که پدافند هوایی روسیه، حمله پهپادی به مسکو را بر فراز منطقه ایسترا در غرب این شهر دفع کرده و افزود که خدمات اورژانس در حال پاسخگویی به این حادثه هستند.

ارتش روسیه اعلام کرد که که یک پهپاد حدود ساعت ۱:۴۵ بامداد به وقت مسکو در ایسترا شناسایی و منهدم شد، در حالی که چند ساعت بعد یک پهپاد دیگر بر فراز منطقه دوموددوو رهگیری شد. مقامات گفتند که براساس اطلاعات اولیه، تلفات یا جراحتی بر اثر این حادثه وجود ندارد.

مانند هشدارهای قبلی حمله هوایی، سه فرودگاه اصلی مسکو - دوموددوو، شرمتیوو و ونوکوو - برای احتیاط برای مدت کوتاهی بسته شدند.

در همین حال، به گفته وزارت دفاع روسیه، یک «حمله تروریستی اوکراینی‌ها» دیگر در کریمه خنثی شد و دو پهپاد حوالی ساعت ۱:۱۵ بامداد به وقت محلی در غرب این شبه جزیره رهگیری شدند. ارتش روسیه در بیانیه دیگری افزود: چهار هواپیمای بدون سرنشین دیگر بین ساعت ۱:۴۵ تا ۲:۲۰ بامداد بر فراز دریای سیاه در مجاورت کریمه رهگیری شدند.

پهپادهای اوکراینی در ماه‌های اخیر بارها پایتخت و سایر مناطق روسیه را هدف قرار داده‌اند که اکثر آنها یا در هوا سرنگون شده‌اند یا به دلیل اختلال در سیگنال سقوط کرده‌اند. کی‌یف حملات خود را به خاک روسیه تشدید کرده و این در شرایطی است که ضد حمله زمینی آن که در اوایل ژوئن آغاز شد، موفق به کسب هیچ پیروزی مهمی نشده است. چندین پهپاد در شهر مسکو، مرکز تجاری و مالی پایتخت روسیه، بدون ایجاد تلفات جانی سقوط کرده‌اند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 1 =