مدیرکل تامین اجتماعی ایلام:

۵۲ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

شناسهٔ خبر: 37BC48E1 -
مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: ۵۲ درصد جمعیت استان ایلام تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش هاناخبر ، علی اشرف تابانی در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این سازمان در کل استان ۳۱۰ هزار نفر معادل ۵۲.۵ درصد جمعیت استان است که از این تعداد ۱۱۰ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۱۵۸ هزار نفر بیمه شده تبعی، ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر بازنشسته و ۱۹ هزارو ۳۰۰ نفر افراد تبعی بازنشستگان تحت پوشش خود دارد.

وی تصریح کرد: بیمه شدگان، مستمری بگیران و کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به سامانه غیرحضوری ES.Tamin.ir به صورت شبانه روز از وضعیت بیمه‌ای خود و خدماتی همچون مشاهده سابقه ،اخذ قرارداد بیمه‌ای،درخواست کمک هزینه ازدواج،خرید خدمت سربازی،دریافت فیش حقوقی، ارسال لیست حق بیمه و غیره برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام اضافه کرد: استان ایلام دارای ۸ شعبه مستقل است، همچنین ۲ شعبه اقماری دائم در شهرستان‌های چوار و بدره و دو شعبه غیردائم در مناطق سیروان و هلیلان دایر شده که به بیمه شدگان خدمات رسانی خواهند کرد.

تابانی با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی در اقصی نقاط استان ایلام تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، گفت: اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی طبق بند ۵ در دی ماه سال جاری در صحن مجلس تائید و برای تائید نهایی به شورای نگهیان ارسال گردیده که به محض ابلاغ از سوی سازمان، تمام کارگران واجد شرایط در سطح استان تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار می‌گیرند.

مدیرکل تامین اجتماعی بیان کرد: هم اکنون ۳ هزار قالیباف در سطح استان تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار دارند که این تعداد ۷ درصد توسط بیمه شده و ۲۰ درصد سهم کارفرمایی توسط دولت پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 5 =