مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان:

۱۴۵ رودخانه و مسیل آذربایجان غربی نیازمند لایروبی هستند

شناسهٔ خبر: 37F130EC -
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: ۱۴۵ مورد از مسیلها و رودخانه های استان نیازمند لایروبی هستند.

به گزارش هاناخبر ، یاسر رهبردین در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس بررسی های بعمل آمده تعداد ۱۴۵مورد از رودخانه های و مسیل های استان نیازمند انجام عملیات لایروبی هستند که شناسایی و برآورد اعتبار شده اند.

وی با اشاره به اینکه در صورت تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز لایروبی ها آغاز می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری با استفاده از اعتبارات ملی به میزان ۱۱ کیلومتر لایروبی رودخانه های و مسیل های استان در برنامه این شرکت هدف گذرای شده است.

رهبردین با اشاره به اینکه لایروبی انهار براساس قانون توزیع عادلانه آب بر عهده حقابه بران و بهره برداران است، خاطر نشان کرد: لایروبی رودخانه ها و مسیل های خارج از محدوده مراکز جمعیتی در صورت نیاز برعهده شرکت آب منطقه ای است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال جاری در سطح استان بطول ۳۶.۳۲کیلومتر لایروبی شده که از این میزان در شهرستان ارومیه بطول ۱۷.۷۵کیلونتر بصورت امانی و بااستفاده از ماشین آلات شرکت لایروبی شده است.

وی درخصوص اعتبار هزینه شده برای لایروبی کلیه انهار و مسیر های منتهی به سیلاب های استان نیز یاد آور شد: در سال جاری برای لایروبی رودخانه ها و مسیل های استان بطول ۳۶.۳۲ کیلومتر اعتباری بیش از ۲۸۱ میلیون تومان هزینه شده است.

رهبردین با اشاره به اینکه اکثر تصرفات صورت گرفته در حریم رودخانه شهرچایی  در سنوات گذشته صورت پذیرفته و آمار دقیقی در دسترس نیست، افزود: اما در خصوص آزاد سازی و رفع تصرفات رودخانه شهرچایی این شرکت نسبت به شناسایی و صدور اخطاربه به متصرفین و اخذ حکم قضایی اقدام نموده و درحال حاضر بخشی از تصرفات بصورت سراسری از پایین دست سد شهرچایی به طرف ارومیه آزاد سازی می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 4 =