کاهش ۶۷ درصدی جانباختگان تصادفات حوزه درون شهری کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 3817EEAC -
جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: در نیمه اول طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۲ که از ۲۵اسفندماه آغاز شده تا پایان روز هفتم فروردین تعداد جانباختگان تصادفات در حوزه درون شهری ۶۷درصد کاهش داشته است.

به گزارش هاناخبر ، سرهنگ «رضا الماسی» عصر سه‌شنبه به خبرنگاران توضیح داد: از آغاز طرح نوروزی پلیس راهور استان و در حوزه سوانح درون شهری استان کرمانشاه تاکنون ۲ نفر در شهرهای کرمانشاه و نوسود که هردو عابر پیاده بوده اند، جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۱۶ نفر نیز بر اثر سوانح رانندگی درون شهری مصدوم شده اند که نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: در تصادفات جرحی نیز کمتر از چهار درصد از مجروحان غیربومی بودند که دلیل آن تردد بیشتر شهروندان بومی و همچنین رانندگی محتاطانه و تدافعی مسافران و رهگذاران است که از اصول مهم رانندگی ایمن می باشد.

سرهنگ الماسی در پایان تصریح کرد: عابرین پیاده برای حفظ سلامت خود لازم است از محل های ایمن و پل های هوایی ویژه عابر عبور کنند و رانندگان نیز در محل تردد عابرین با احتیاط بیشتر حرکت کرده و کاملا به جلو توجه داشته باشند.

به گزارش هاناخبر، به گفته سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری مختلف استان کرمانشاه شامل اماکن تاریخی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی، تفریحی و توریستی بازدید کرده‌اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این میزان ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می‌گیرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =