مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

شهریور بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا

شناسهٔ خبر: 3847DEDD -
مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شهریور را بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه‌های پرخطر عنوان کرد.

به گزارش هاناخبر ، دکتر سیمین خیاط‌زاده با اشاره به شیوع هرساله بیماری آنفلوانزا از اواخر شهریور ماه، گفت: واکسن آنفلوانزای هلندی، فرانسوی و ایرانی تحت لیسانس فرانسه در بازار موجود است و همه‌ی آنها به فرم چهار ظرفیتی بوده و میزان ایمنی که ایجاد می‌کنند تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

وی ادامه داد: تزریق این واکسن برای افراد در معرض خطر از جمله سالمندان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران قلبی، دیابتی، سرطانی و همچنین افرادی که به هر دلیل سیستم ایمنی ضعیفی دارند، توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه خانم‌های باردار جزو افراد در معرض ابتلا به آنفلوانزا و بیماری‌های ویروسی هستند، یادآور شد: این افراد باید در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا باشند، چرا که هم برای خود مادر و هم جنین خطرناک است.

خیاط‌زاده بیان کرد: در خصوص کودکانی که تا به حال به آنها واکسن تزریق نشده باید برای تزریق واکسن  آنفلوانزا با پزشک معالج مشورت کرده و والدین خودسرانه عمل نکنند.

وی با بیان اینکه سویه در گردش کرونا در کشورهای آمریکایی، برخی از کشورهای اروپایی و چین اعلام شده اما در ایران هیچ مرجع قانونی سویه جدید را تایید نکرده است، گفت: در استان نیز آزمایشاتی که از موارد بستری و سرپایی انجام شده این خبر را تایید نمی‌کند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، افزود: در مراکز بهداشت استان واکسن‌هایی که به برخی از گروه‌های جمعیتی از جمله گروه‌های پرخطر به صورت رایگان تزریق می‌شود، در حال ارائه هستند.

وی ادامه داد: اگر چنانچه فردی به مراکز بهداشت مراجعه کند و پس از بررسی علائم بیماری وضعیت وی حاد باشد به مراکز سطح دو(بیمارستان) ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ماسک، بهترین راه پیشگیری برای انواع سرماخوردگی‌ها است، تصریح کرد: هنگام بازگشایی مدارس دانش‌آموزانی که علائم بیماری دارند، حدالامکان در مدرسه حضور پیدا نکنند و اگر دوران شدید و حاد بیماری را رد کرده‌اند به مدت چند روز با ماسک در مدرسه حضور یابند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 5 =