افشاگری اعضای شورای شهر ایلام علیه همدیگر / دادستان سرنخ‌ها را دنبال کند

شناسهٔ خبر: 384CD782 -
- اعضای شورای شهر ایلام دست به افشاگری علیه همدیگر در فضای رسانه‌ای زدند و به نظر می‌رسد فرصت خوبی برای دادستان و مجموعه نظارتی ایلام پیش آمده باشد که باید از آن درست استفاده کنند.

به گزارش هاناخبر ، قضیه از آن‌جا علنی شد که به علت عدم حضور سه نفر از اعضای شورای شهر ایلام در جلسه تعیین هیئت رییسه، این جلسه از رسمیت افتاد و هیئت رییسه تعیین نشد. مظفر میرزاد، سخنگوی شورای شهر ایلام تهدید کرد که اگر «دخالتهای خارج از شورا پایان نیابد، افشاگری خواهیم کرد». او گروه موسوم به اقلیت شورای شهر ایلام (حسینعلی یاری، مریم جانبخشی، هادی کرمی) را تهدید به اعمال ماده 82 قانون شوراها کرد و توضیح داد: متاسفانه افرادی خارج از شورا از جایگاه و قدرتی که دارند سواستفاده کرده و در امورات شورا دخالت کرده و خلل ایجاد می کنند. اگر این رویه پایان نیابد با ذکر اسامی این افراد افشاگری خواهیم کرد.

در این میان، پورخلیل، رییس شورای شهر ایلام نیز با طبیعی دانستن ایجاد اقلیت و اکثریت در شورا و اظهار رضایت از عملکرد شهردار ایلام، عنوان کرد: اقلیت اصرار بر برکناری شهردار دارند. چرا باید شهرداری که مردم از عملکردش رضایت دارند را تغییر دهیم؟ تا زمانی که شهردار کار کند و پویایی در شهر وجود دارد و مردم از شهردار رضایت دارند از ایشان حمایت می کنیم.

این تهدیدها از طرف گروه موسوم به اقلیت شورای شهر بی‌پاسخ نماند و آن‌ها در افشاگری، بر گروه اکثریت پیشدستی کردند و بیانیه‌ای رسمی منتشر کردند. آن‌ها در این بیانیه از تقسیم مناصب و مسئولیت‌های مختلف شورای شهر ایلام بین آن چهار نفر گلایه کرده و گفته‌اند: در پاسخ به ادعای کذب رئیس شورا مبنی بر این که اینجانبان خواستار برکناری شهردار هستیم، باید عنوان کرد که ما هیچگونه مخالفتی با انجام پروژه‌های اصولی مختلف در شهر نداشته و نداریم و بر اساس مدارک موجود در همه مصوبات مربوط به صدور مجوز و تخصیص بودجه پروژه‌ها جزو امضاکنندگان موافق بوده‌ایم اما نسبت به روند انجام پروژه‌ها و نحوه هزینه کردها و مخصوصاً وجود ابهامات مالی زیادی، معترض بوده و بارها بصورت مکتوب خواستار پاسخگویی شهردار بوده‌ایم اما تا کنون هیچ پاسخ مکتوبی که همراه با ارائه مستندات باشد دریافت نکرده‌ایم. در صورت نیاز قطعاً تمامی سوالاتی که از شهردار خواسته شده را منتشر خواهیم کرد.

آن‌ها سپس به چند مورد علنی اشاره مستقیم کرده‌اند که جا دارد مدعی العموم و نهادهای نظارتی (در صورت نداشتن خبر از این تخلفات) آن‌ها را پیگیری کنند؛ تخلفات ادعایی گروه اقلیت شورای شهر ایلام مواردی مانند:

- انحراف حدود ۱۰ میلیارد تومانی بودجه ۹۶

- انحراف حدود ۲۰ میلیارد تومانی بودجه ۹۷

- فروش ۲۸ میلیارد تومان اوراق خزانه به ۲۱ میلیارد تومان

- پرداخت حق الجلسه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به چند نفر خاص در شهرداری

- دلیل عدم انتشار عمومی درآمدها و هزینه های شهرداری به‌صورت ۶ ماه یکبار

- دلیل افزایش۷۰۰ درصدی هزینه چاپ

- نحوه واگذاری نورپردازی معابر شهر به پیمانکار

- دلیل افزایش ساخت و سازهای خلاف

- دلیل پرداخت حقوق و مزایا به کارمندانی که در طی این مدت هیچگاه در محل کار حضور نداشتند...

حالا که در افشاگری‌های نماینده ایلام در مجلس، جلال میرزایی پیرامون بودجه اربعین پاسخ‌های موجه و قانونی از کسی دریافت نکردیم، انتظار داریم که مسئولان نظارتی این موارد را که به شکل رسمی بیان شده، به شکل رسمی پیگیری کرده و نتیجه را به افکار عمومی اعلام کنند و اینگونه اظهارات را به یک دعوای رسانه‌ای برای کسب امتیاز بیشتر تنزل ندهند

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 9 =