رویترز از تنظیم تعهدات امنیتی بلندمدت برای اوکراین از سوی اتحادیه اروپا خبر داد

خبرگزاری «رویترز» امروز (دوشنبه) با استناد به پیش‌نویس یک سند گزارش داد که اتحادیه اروپا تعهداتی را برای حمایت امنیتی بلندمدت از اوکراین تنظیم کرده است که ارائه تسلیحات، آموزش نظامی و سایر کمک‌های بیشتری به کی‌یف برای سال‌های آتی را تضمین می‌کند.

به گزارش هاناخبر ، از رویترز، پیش‌نویس سندی که اولین بار توسط روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» در آخر هفته [به وقت محلی] به آن اشاره شده، تعهدات امنیتی اتحادیه اروپا در قبال اوکراین را تنظیم می‌کند و مقامات [اتحادیه اروپا] امیدوارند در ژوئن یا ژوئیه درباره آن به نتیجه برسند.

در این سند آمده است که در صورت وقوع «تجاوزی در آینده»، اتحادیه اروپا و اوکراین در مدت ۲۴ ساعت در مورد نیازهای کی‌یف رایزنی کرده و «به سرعت برای تعیین» گام‌های بعدی در راستای تعهدات اتحادیه اروپا اقدام خواهند کرد.

در این پیش‌نویس ۱۰ صفحه‌ای که رویترز در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) آن را مشاهده کرده، آمده است: «با اتکا به حمایت‌های موجود، تعهدات امنیتی اتحادیه اروپا شامل حمایتی مشهود، بلندمدت و پایدار از امنیت و دفاع اوکراین خواهد بود.»

این سند ۹ نوع از کمک‌های امنیتی و دفاعی را که اتحادیه اروپا همچنان آنها را ارائه خواهد کرد، از جمله تحویل تسلیحات، آموزش سربازان، همکاری در صنعت دفاعی و کمک به مین زدایی را فهرست می‌کند. با این حال ارزش یا میزان کمک‌های آتی را مشخص نمی‌کند.

رویترز خاطرنشان می‌کند که این سند بخشی از تلاش گسترده‌تر شرکای اوکراین برای ارائه تضمین‌هایی است که برای مدتی طولانی در کنار کی‌یف خواهند ایستاد.

به گفته دیپلمات‌های اروپایی، سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در ماه گذشته [میلادی] در بروکسل درباره متن این سند بحث و گفت‌وگو کردند.

طبق این گزارش، هشت متحد کی‌یف، از جمله انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا مانند آلمان و فرانسه در ماه‌های اخیر تضمین‌های امنیتی خود با اوکراین را امضا کرده‌اند.

اتحادیه اروپا موافقت کرده است که در سال جاری [میلادی] ۵ میلیارد یورو (۵.۴۰ میلیارد دلار) به صندوق کمک نظامی اوکراین اختصاص دهد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 2 =