57 روستای جدید در کردستان از پوشش تلفن همراه ۴G بهره‌مند شد

شناسهٔ خبر: 3857B0EE -
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: نیمه اول امسال، با راه‌اندازی سایت‌های جدید یا ارتقا تجهیزات، ۵۷ روستای استان از پوشش تلفن همراه ۴G و اینترنت بهره‌مند شد.

به گزارش هاناخبر ،آرام حیدری  اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور، با راه‌اندازی ۲۱ سایت جدید ۲۸ روستا و با ارتقا ۲۶ سایت، ۲۹ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی از اجرای ۲ سایت جاده ای جدید و ارتقا هشت سایت جاده ای موجود با هدف پوشش ۴G در جاده های استان خبر داد و افزود: در مجموع برای راه‌اندازی و ارتقا سایت‌ها، هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال هزینه شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان یادآور شد: ضریب نفوذ اینترنت روستایی و اتصال به شبکه ملی اطلاعات ۸۷ درصد است؛ به این معنا که از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار، هزار و ۱۳۷ روستا از اینترنت روستایی بهره‌مند است.

حیدری با اشاره به اینکه ضریب پوشش تلفن همراه روستایی استان ۹۰ درصد است، اضافه کرد: از هزار و ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، هزار و ۱۸۵ روستا تحت پوشش تلفن همراه روستایی است.

وی ادامه داد: بر اساس اولویت تا پایان امسال علاوه بر تکمیل شبکه ملی اطلاعات، برای بهینه سازی پوشش تلفن همراه روستاها اقدام می شود.

در حال حاضر ۵۱۸ هزار و ۲۰۶ خط تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۳۸۵ خط تلفن همراه و یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۶۹۹ مشترک پهن باند سیار در کردستان وجود دارد. تعداد اشتراک های پهن باند ثابت ۱۷۷ هزار و ۵۳۴ مورد و ضریب نفوذ پهن باند ثابت ۱۰.۶۱ درصد است

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =