برگزاری سومین جشنواره "هه تاو" در سنندج

شناسهٔ خبر: 3870501D -
دبیرسومین جشنواره مولودی خوانی رضوی در کردستان گفت: جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) با حضور۱۴ گروه مولودی خوان از استان های مختلف کشور و اقلیم کردستان عراق در سنندج برگزار می شود.

به گزارش هاناخبر ،

سامان احمدی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج که با موضوع ارائه و بررسی طرح بنیادی نقش پدری و بررسی برنامه های دهه کرامت برگزارشد، با اشاره به اینکه جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) ۶ الی ۸ مرداد در سنندج برگزار می شود، گفت: در این دوره شاهد استقبال و ارتقای وضعیت کیفیت گروه های شرکت کننده نسبت به دوره های گذشته هستیم.

وی عنوان کرد: ۲۱ اثر از گروه های مولودی خوان و ۱۷  اثر از منقبت خوانان هم از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره درکردستان ارسال شد.

وی اظهارداشت: توسط هیئت انتخاب در مجموع ۱۴ گروه مولودی خوان که از این تعداد دو گروه از اقلیم کردستان عراق و دو گروه هم برگزیدگان جشنواره وحدت و جشنواره مولودی خوانی بسیج مداحان هستند، به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

دبیرسومین جشنواره مولودی خوانی رضوی(هه تاو) در کردستان ادامه داد: از تعداد منقبت خوانان شرکت کننده ۱۲ منقبت خوان که از این تعداد دو نفر از اقلیم کردستان عراق هستند، برای رقابت در مرحله نهایی پذیرفته شدند.

احمدی با اشاره به اینکه افتتاحیه این جشنواره با بیرق گردانی رضوی از جلوی مسجد جامع تا حسینیه سنندج در روز جمعه ۶ مردادماه خواهد بود، افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه سنندج، برگزاری ضیافت کرامت در امامزاده هاجره خاتون خواهر امام رضا(ع)، برگزاری یادواره زنده یاد محمد شمس قریشی از دیگر برنامه های جنبی این دوره  از جشنواره است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 4 =