جای آزادسازی مهران در تقویم ایران کجاست؟

شناسهٔ خبر: 387AEFCE -
نبرد بزرگ کربلای یک و آزادسازی مهران که به اعتقاد کارشناسان سرنوشت جنگ را عوض کرد، هیچ جایی در تقویم رسمی کشور ندارد و این در حالی است که این مطالبه سالها توسط مردم و مسئولین مختلف مطرح و پیگیری شده ولی نتیجه نداده است.

به گزارش هاناخبر ، مهران در سالهای نه چندان دور آوردگاهی بزرگ در دوران دفاع مقدس بود که آرزوی رزمندگان خاکریزهایش، رفتن آزادانه به زیارت کربلا بود. آرزویی که امروز رنگ حقیقت به خود گرفته است و میلیونها نفر در طول سال پیاده و سواره از این نقطه ایثار به عتبات مشرف می شوند. مهران امروز دروازه عتبات عالیات است و گویی آرزوی شهیدان که می گفتند کربلا کربلا ما داریم می آییم، به حقیقت پیوسته است.

پیگیرهای مداوم مسئولین در خصوص ثبت روز آزادسازی مهران در تقویم رسمی کشور تا کنون نتیجه ای نداده است و دلیل عدم انجام این کار نیز توسط شورای فرهنگ عمومی کشور توضیح داده نشده است.

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام به مناسبت این روز گفته است جای خالی این حماسه بزرگ در تقویم ملی کشور احساس می شود. حجت الاسلام کریمی تبار، امام جمعه ایلام نیز به این مهم اشاره کرد و از عدم توجه به این مطالبه عمومی گلایه کرده است. علی اکبر بسطامی، نماینده ایلام در مجلس نیز امسال این خواسته را تکرار کرده و خواستار توجه مسئولین نظام به این مطالبه مردم مرز دار ایلام شده است.

شخصیت های فرهنگی، رسانه‌ای و دانشگاهی استان نیز در پیامهای جداگانه ای بر این خواسته اصرار ورزیده اند.

مشخص نیست که مسئولین با چه دلیلی این خواسته را نشنیده گرفته و جوابی قانع کننده به افکار عمومی نمی دهند. برای مهران 5000 جوان ایرانی شهید شده است که امروز دروازه عتبات عالیات شود. آیا گرامیداشت آزادسازی مهران ادای دین به آن شهدا و رزمندگان نیست؟

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 7 =