تعداد مراکز انتقال خون در آذربایجان غربی به هفت مورد رسید

شناسهٔ خبر: 389E5017 -
مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: با افتتاح مرکز انتقال خون بوکان، تعداد مراکز مربوط به این نهاد در استان به هفت مورد افزایش یافت.

به گزارش هاناخبر ، دکتر مجتبی قهرمان رضاییه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار هاناخبر افزود: مرکز انتقال خون شهرستان بوکان در قالب پایگاه ثابت خونگیری در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در محوطه بیمارستان شهید قلی پور بوکان احداث شده و دارای ۹ تخت خون‌گیری آقایان و بانوان است.

وی اظهار کرد: پیش از بوکان، پایگاه‌های انتقال خون در شهرهای ارومیه، ماکو، خوی، نقده، میاندوآب و مهاباد فعال بود.

وی با تاکید بر وضعیت مطلوب بانک خون در آذربایجان‌غربی افزود: خوشبختانه میزان مراجعه و اهدای خون مردم خیّر استان موجب شده وضعیتی مطلوبی در بانک خون داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نیاز به خون یک موضوع روزانه و متداول است، افزود: با توجه به پایین بودن عمر فرآورده‌های خونی در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمند هستند، به خطر می‌افتد.

قهرمان رضاییه گفت: سازمان انتقال خون به سمت شهروندان به ویژه جوانان در راستای فرهنگ سازی اهدای خون دست یاری دراز می‌کند تا کمک حال بیماران در زمینه خون و فرآورده‌های آن باشند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۲۹ هزار نفر خون اهدا کرده‌اند و اینک شرایط مطلوب در تامین فرآورده‌های خونی در استان به لطف مردم خیّر پایدار است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی افزود: ۸۷۰ نفر از اهدا کنندگان خون از اول سال نیز بانوان هستند که شامل کمتر از پنج درصد مجموع اهدا کنندگان می‌شوند.

به گزارش هاناخبر، هر نفر می‌تواند بطور میانگین چهار با در سال خون اهدا کند البته خانم‌ها تنها سه بار در سال مجاز به اهدای خون هستند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
1 + 6 =