نفوذ سامانه سرد بارشی به ایلام

شناسهٔ خبر: 38AFAD1E -
مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: نفوذ سامانه سرد بارشی که از جمعه ۶ بهمن شروع شده، اوایل وقت یکشنبه ۸ بهمن پایان خواهد یافت.

به گزارش هاناخبر ، «سیروس نادری‌زرنه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: اثرات این سامانه در نواحی گرمسیری بارش باران و رعد و برق و در نواحی سردسیر بارش باران و برف خواهد بود.

وی گفت: در اثر این سامانه در ارتفاعات شاهد برف  ووزش باد نسبتا شدید تا شدید، تگرگ در نواحی مستعد، مه در گردنه‌ها، کاهش دما حین اثر سامانه و یخبندان در نواحی سردسیر پس از عبور آن خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام تصریح کرد: آبگرفتگی لغزندگی معابر و محورهای مواصلاتی، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌ها، اختلال در تردد به سبب انواع بارش و کاهش دید حاصل از مه، خطر اصابت صاعقه بویژه در ارتفاعات و احتمال آسیب به سازه‌های سبک موقتی و افزایش مصرف حامل‌های انرژی از اثرات این سامانه است.

نادری‌زرنه تصریح کرد: خودداری از اتراق در حریم مسیل‌ها و رودها، خوددداری از صعود به ارتفاعات، پرهیز از تردد غیرضرور و انجام رانندگی ایمن زمستانی، تحکیم انواع سازه سبک، مدیریت مصرف انرژی و آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران از قبیل راهداری از نکاتی است که باید در طول جریان این سامانه مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 9 =