خشایار صنعتی، فرماندار بوکان؛

بوکان دارای پتانسیل تبدیل به قطب گردشگری سلامت

شناسهٔ خبر: 38B3DD5A -
نزدیکی بوکان به مرز کشور عراق و تحت پوشش قرار دادن بیماران در شمال استان کردستان و جنوب استان آذربایجان غربی و نیاز بیماران این کشور عراق به خدمات درمانی، فرصتی را پیش روی شهرستان بوکان قرار داده تا در حوزه گردشگری سلامت تأثیرگذار باشد.

به گزارش هاناخبر و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان، خشایار صنعتی در آیین افتتاح افزایش "پست سی سی یو" بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان که با حضور نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، مدیر شبکه بهداشت و درمان، رئیس بیمارستان و دیگر مسئولان اجرایی بهداشت و درمان برگزار شد، افزود: نزدیکی بوکان به مرز کشور عراق و تحت پوشش قرار دادن بیماران در شمال استان کردستان و جنوب استان آذربایجانغربی و نیاز بیماران این کشور عراق به خدمات درمانی، فرصتی را پیش روی شهرستان بوکان قرار داده تا در حوزه گردشگری سلامت تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه گردشگری سلامت یکی از ارزآورترین انواع گردشگری است که می‌تواند بخش‌های متعددی را درگیر کند، افزود: با فعال شدن بخش های مختلف درمان در بیمارستان بوکان می توانیم شاهد آمدن و افزایش گردشگران سلامت در شهرستان باشیم.

فرماندار بوکان از واگذاری احداث بیمارستان جدید 250 تخت خوابی به وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی خبر داد و گفت: امیدواریم با واگذاری احداث و تامین اعتبار بیمارستان به وزارت بهداشت شاهد سرعت گرفتن پروژه در آینده نزدیک باشیم.

مردم باید بالاترين ميزان رضايتمندي به بخش سلامت داشته باشد

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی، گفت: رضایت مندی مردم در بخش بهداشت و درمان باید مورد توجه مسئولان این بخش باشد.

حاج انور حبیب زاده در مراسم افتتاح "پست سی سی یو" بیمارستان بوکان گفت: تمام تلاش ما این بوده که مشکلات بخش بهداشت و درمان را با مسئولان کشوری مطرح و برای رفع آن برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم افزود: تلاش تیم دیپلماسی دولت این است که با کشورهای همسایه و منطقه بخصوص منطقه خاورمیانه ارتباط برقرار کند و این کار در حال شکل گرفتن است که این امر امیدواریم منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشور شود.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند روز گذشته با مسئولان رده بالای کشور نشست های برای رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان انجام شده امیدواریم که مشکلات این بخش مرتفع شود.

بیش از 20 میلیارد ریال به بخش سلامت در بوکان کمک شده است

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در این آیین گفت: از ابتدای 6 ماه سال گذشته تا اوایل بهار امسال خیران سلامت بیش از 20 میلیارد ریال به بخش سلامت و زیر ساخت های آن کمک کرده اند.

دکتر علی حسین زاده ادامه داد: برای ترمیم مشکلات بخش سلامت هر کجا با مشکل مواجه شده ایم با مراجعه به خیرین سلامت مشکلات ما رفع شده است.

وی در خصوص مشکلات بخش درمان شهرستان گفت: وجود یک بیمارستان برای بوکان کافی نیست و افزایش جمعیت شهرستان مشکلات ما را دو چندان کرده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: در برخی از شبانه روز بیش از 750 نفر به درمانگاه مراجعه می کنند که زیر ساخت های بیمارستان جوابگوی این حجم از مراجعه کنندگان نیست .

وی از کمبود تعداد اتاق عمل بیمارستان بوکان انتقاد کردو افزود: با وجود پزشکان حاذق و جراحان ماهر در اتاق عمل با مشکل جدی مواجه هستیم چون اتاق عمل فعلی بیمارستان برای 140 تخت بیمارستان طراحی شده و در حال حاضر جوابگوی 250 تخت بیمارستان نیست.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان دراین مراسم که پنجشنبه یکم تیرماه برگزار شد پست سی سی یو بیمارستان با هشت تخت و اعتباری بیش از 20 میلیارد ریال با همکاری خیرین، تلاش نماینده مردم بوکان در مجلس و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجانغربی به بهره برداری رسید.

با افتتاح این بخش یک بخش ویژه به بخش‌های ویژه بیمارستان بوکان افزوده شد.

در این مراسم که خیرین عرصه سلامت نیز حضور داشتند با اهدای لوح تقدیر از تلاش و زحمات آنها با اهدای لوح تقدیر و شاخه گل تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​​​​​​

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 6 =