مهرواره هنرهای بومی وسنتی منطقه ی دوکشور درکردستان برگزار می شود

شناسهٔ خبر: 38BA9813 -
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان گفت: مهرواره هنرهای بومی و سنتی (بووکه بارانه) منطقه‌ی دو کشور همزمان با هفته وحدت امسال در این استان برگزار می شود.

به گزارش هاناخبر ،

سهیلا شیخی با اشاره به اینکه این مهرواره به منظور آشنایی با هویت ملی و پرورش خلاقیت هنری اعضا مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود، گفت: این مهرواره شامل دو بخش نمایش های آئینی وسنتی و نغمه ها و آواهای محلی است.

وی با بیان اینکه نوجوانان، اعضای مراکز ثابت، فراگیر و سیار  ۱۲ تا ۱۸ سال می توانند در این جشنواره شرکت کنند، بیان کرد: این برنامه در فضایی پرنشاط و دور از رقابت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مهرواره حاصل برنامه‌های فرآیندی و هدفمند مراکز کانون است، ادامه داد: اجرای نمایش عروسک های  غول پیکر با لباس‌های‌ محلی استان‌های منطقه و عروسک‌های بومی هر استان از جمله برنامه های این مهرواره است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان اظهارداشت: استان‌های شرکت کننده در این مهرواره شامل  ایلام، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، قم و کردستان است.

وی عنوان کرد: به زودی فراخوان مهرواره هنرهای بومی و سنتی منطقه دو کشور و همچنین طرح تبدیل عروسک های آئینی به نمایش به شکل کشوری منتشر می شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 1 =