استفاده از نیزار‌های دریاچه زریوار برای تولید صنایع‌دستی

شناسهٔ خبر: 38C2B153 -
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مریوان از برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از نیزار‌های زریوار برای تولید صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش هاناخبر ،فریاد حدادیان رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مریوان گفت: در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره تعاونی فراگیر بانوان صنایع‌دستی شهرستان مریوان مقرر شد پس از بررسی کارشناسی به طوری که مشکلات محیط‌زیستی برای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی در دریاچه زریبار ایجاد نشود از نیزار‌های این دریاچه برای تولیدات مختلف صنایع‌دستی استفاده شود.

او حمایت از شاغلین و تولیدات صنایع‌دستی به ویژه تولید کنندگان کلاش را یکی از برنامه‌های اداره میراث‌فرهنگی شهرستان مریوان برشمرد و عنوان کرد: راه‌اندازی غرفه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی در منطقه گردشگری قله‌امام و واگذاری آن به شرکت تعاونی فراگیر بانوان صنایع‌دستی را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که امید است در کمترین زمان ممکن به مرحله اجرا برسد.

حدادیان صادرات محصولات و تولیدات صنایع‌دستی یکی از راه‌های ارز آوری به کشور دانست و گفت: با مدیریت گمرگ باشماق در حال رایزنی و برنامه‌ریزی برای شروع صادرات محصولات صنایع دستی توسط شرکت تعاونی بانوان هستیم که در صورت تحقق گامی مهم در زمینه ایجاد اشتغال پایدار و ارز آوری انجام خواهد شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
9 + 9 =