آماده سازی ۲۳ پروژه کلیدی کرمانشاه برای طرح در سفر رئیس جمهور

شناسهٔ خبر: 39257F87 -
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه از آماده سازی ۲۳ پروژه کلیدی استان برای طرح در سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش هاناخبر ، حبیب الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به احتمال سفر رئیس جمهور به استان طی امسال، گفت : اگر چه تاریخ این سفر مشخص نیست، اما باید گزارش کار و پروژه‌هایی را برای این سفر آماده کنیم.

او گفت : عمده پروژه‌هایی که در این زمینه آماده کرده ایم پروژه‌هایی است که بتواند در راستای تحقق هدفگذاری‌های صورت گرفته و رشد اقتصادی استان کمک کند.

این مسئول افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های زیرساختی و اقتصادی است که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای زیرساخت پایانه‌های مرزی، بهسازی راه اصلی جوانرود، ثلاث باباجانی و شیخ صله، راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه، آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاووشان، ایجاد زیرساخت شهرک‌های صنعتی، ایجاد زیرساخت شهرک‌های کشاورزی و تکمیل سد‌های سفر مقام معظم رهبری اشاره کرد.

وفایی افزود: در سفر رئیس جمهور فرصت و ظرفیت طرح پروژه‌های متعدد نیست و تلاش ما این است که بتوانیم ۲۳ پروژه کلیدی که محرک رشد و توسعه برای استان است را در این سفر طرح کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی کشور در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، گفت: دولت رشد اقتصادی ۳.۵ درصدی را برای امسال و رشد هشت درصدی را برای سال آینده هدف گذاری کرده و برای هر یک از استان‌ها نیز بصورت جداگانه هدفگذاری‌هایی تعیین شده است.

او افزود: بر اساس این هدفگذاری، استان کرمانشاه باید در امسال به رشد اقتصادی ۱.۷ درصدی و سال آینده رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی برسد.

وفایی گفت: علاوه بر این‌ها هدفگذاری میزان رشد اقتصادی به تفکیک حوزه‌های کشاورزی، خدمات، صنعت و ... هم اعلام شده است.

این مسئول در خصوص امکان عملی شدن میزان رشد اقتصادی تعیین شده برای استان، گفت: تحقیقات و بررسی‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته و با توجه به اسناد بالا دستی رسیدن به این میزان رشد امکان پذیر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: چنانچه الزامات بودجه‌ای و غیربودجه‌ای و منابع اعتباری تامین شود، رسیدن به این میزان رشد امکان پذیر است.

وفایی گفت: اینطور نیست که بخواهیم عدد توهمی برای رشد اقتصادی استان مطرح کنیم و کار‌های کارشناسی بسیاری صورت گرفته و در اعلام به دولت هم عنوان کردیم که اگر الزامات و منابع تامین شود، این رشد محقق خواهد شد.

سیامک آزادی رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در خصوص لزوم واگذاری سوله استانداری به پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: این سوله متعلق به استانداری است و اگر حق استفاده از آن به پارک واگذار شود، زمینه استقرار هفت واحد کارگاهی واحد‌های فناور و دانش بنیان در این سوله فراهم می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 5 =