7 چاپخانه برتر کرمانشاه معرفی شدند

شناسهٔ خبر: 39703773 -
در مراسمی که به منظور تجلیل از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ استان کرمانشاه برگزار شد، هفت چاپخانه‌دار برتر استان در هفت حوزه معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش هاناخبر ،بهرام فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم که امروز(29 آذر) برگزار شد، بااشاره به تاثیر شیوع کرونا بر زندگی مردم دنیا، اظهارکرد: شاید در طول تاریخ بشر از گذشته تا به امروز هیچ پدیده ای به این عمق و فراگیری زندگی بشریت را تحت تاثیر خود قرار نداده است.

وی تصریح کرد: جنگ های جهانی اول و دوم و حتی شیوع بیماریهایی همچون وبا که در گذشته اتفاق افتاده، تنها یکی دو قاره را در بر گرفت، اما کرونا موضوعی است که همه کشورها را درگیر خود کرده و براین اساس می توان گفت که هیچ پدیده ای به این گستردگی تاکنون زندگی بشر را متاثر نکرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه این پدیده را می توان از جهات مختلف مورد تحلیل قرار داد، اظهار کرد: پس از فروکش شدن همه گیری بیماری کرونا، می توان دنیا را به دو دوره قبل و بعد از کرونا تقسیم کرد، چراکه شیوع این بیماری تاثیرات بسیار زیادی روی سبک زندگی، مناسبات و رفتارهای مردم دنیا گذاشته است.

وی با بیان اینکه هر حوزه ای بنا به رشته تخصصی خود باید برای این دوران برنامه ریزی داشته باشد، عنوان کرد: ما متولیان و دست اندرکاران حوزه فرهنگ و رسانه نیز باید روش های نوینی را برای برنامه های خود مد نظر قرار دهیم و برنامه هایمان را منطبق با شرایط جدید طرح ریزی کنیم.

فاضلی به برخی اقدامات حوزه فرهنگ استان دراین زمینه اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره تئاتر مجازی و جشنواره های موسیقی از جمله کارهایی است که با در نظر گرفتن شرایط جدید آنها را در بستر فضای مجازی انجام دادیم و موفقیت آمیز هم بود.  

وی خاطرنشان کرد: اگر چنین رویکردی را در پیش بگیریم هم از تغییرات جهانی جا نخواهیم ماند و هم اینکه از ظرفیت های جدید برای ارتقاء حوزه فعالیت خود استفاده کرده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در خاتمه یادآورشد: مراسم تجلیل از چاپخانه داران برتر استان باید شهریور ماه به مناسبت روز ملی صنعت چاپ برگزار می شد، اما به دلیل تشدید وضعیت بحرانی استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا این مراسم  به تاخیر افتاد و در نهایت امروز(شنبه) برگزار شد.  

97 چاپخانه فعال در استان داریم

 مظفر تیموری معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از وضعیت صنعت چاپ در استان پرداخت و گفت: در استان کرمانشاه جمعا 107 چاپخانه داریم که از این تعداد 97 چاپخانه فعال و 10 مورد غیرفعال است.

وی تصریح کرد: 12 چاپخانه جدید نیز مجوزهای خود را دریافت کرده اند و بزودی راه اندازی خواهند شد.

تیموری به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر فعالیت چاپخانه داران استان هم اشاره ای کرد و گفت: تاکنون حدود 45 مورد از چاپخانه های استان را که از شیوع کرونا متاثر شده اند و درخواست تسهیلات داشته اند را به بانکها معرفی کرده ایم که ازاین تعداد 39 چاپخانه تسهیلات کرونایی گرفته‌اند.

در خاتمه این مراسم از خانواده مرحوم کامران سوهانی از چاپخانه داران مطرح کرمانشاهی که چندماه پیش دار فانی را وداع گفت، تجلیل شد.

همچنین از سیروس عزیزی از چاپخانه آزادگان درحوزه پیشکسوتان، محمدگل محمدی از چاپخانه گل محمدی درحوزه چاپخانه داران، فرید نوروزی از چاپخانه پویش در حوزه تولید کنندگان محصولات چاپی، مهدی علیزاده از چاپخانه غرب کارتن در حوزه صادرکنندگان نمونه، محمد شمس از چاپخانه شمس در حوزه پژوهشگران نمونه، محمد سلطانی از چاپخانه سلطانی هرسین در حوزه نوآوران و بهزاد مرادی از چاپخانه آفتاب در حوزه کارشناسان تجلیل شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 5 =