۷۴۴ هزار اصله درخت در کردستان غرس شد

شناسهٔ خبر: 3980288F -
رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: طرح مردمی کاشت ۱۲ میلیون درخت در استان از ۱۱ آذر آغاز شده و در همین زمینه تاکنون ۷۴۴ هزار و ۶۸۰ اصله نهال در شهرهای مختلف غرس شد.

به گزارش هاناخبر ، سروش ذبیح‌اللهی روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه این تعداد درخت در مساحت ۷۸۹ هکتار کاشت شده است، اظهار کرد: در سنندج ۵۰۳ هکتار، کامیاران ۱۴۷ هکتار، بیجار ۰.۳ هکتار، دهگلان ۱۱۴ هکتار، دیواندره ۱۹ هکتار، سقز ۳.۷ هکتار و مریوان ۳.۲ هکتار در این طرح زیر کاشت درخت قرار گرفت.

وی افزود: مساحت پیش بینی شده برای اجرای طرح مردمی کاشت درخت در استان در سال جاری ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار است.

رئیس اداره جنگلکاری و جنگلداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان ادامه داد: طرح کاشت ۱۲ میلیون درخت در چهار بخش برای مدت چهار سال (شروع از سال ۱۴۰۲) در سراسر کشور در اراضی مستعد اجرا آغاز شده است.

ذبیح‌اللهی اضافه کرد: محورهای این طرح شامل احیا و غنی سازی و توسعه جنگل، کنترل گسترش بیابانها، طوفانهای شن و کانونهای ریزگرد، توسعه زراعت چوب و فضای سبز شهری و حاشیه شهرها است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح قرار است سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال با مشارکت مردم، سازمان‌های مردم‌نهاد و صنایع تولید و کاشته شود که سهم کردستان در طول چهار سال اجرای این طرح، ۱۲ میلیون درخت بوده و رسیدن به این هدف نیازمند برنامه ریزی است.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار آن را مراتع و جنگل تشکیل می دهد؛ در مجموع ۶۷ هزار خانوار روستایی استان بهره بردار بخش مراتع هستند و بهره برداران کردستانی ۶.۵ درصد علوفه کشور را تولید می کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
8 + 8 =