عدم پرداخت بیمه های تجاری دامن مصدومان تصادفات آذربایجان غربی را گرفت

شناسهٔ خبر: 39E07571 -
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: عدم پرداخت بدهی ها توسط بیمه های تجاری را موجب بروز مشکلاتی در ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومین تصادفات رانندگی عنوان کرد .

به گزارش هاناخبر ،

دکتر ابراهیم حسنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با روابط عمومی این دانشگاه گفت: عدم پرداخت ۱۰ درصد حق بیمه شرکتهای بیمه تجاری به وزارت بهداشت موجب گردیده است که بیش از ۲۰ میلیارد تومان مطالبات بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تامین نشود.

وی افزود: که این میزان در خصوص بیمارستان امام خمینی (ره ) ارومیه بعنوان مرکز ترومای استان ۱۳ میلیارد تومان  است و این بی مهری در کنار سایر چالشهای مالی و اعتباری دانشگاهها موجب بروز مشکلات عدیده و جدی در ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومین تصادفات رانندگی شده است.

حسنی تصریح کرد: قانون، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی را موظف به ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومین تصادفات رانندگی  کرده است  و تامین منابع مالی آن را از طریق بیمه های تجاری تعیین کرده است

وی در ادامه گفت: همانگونه که از دانشگاههای علوم پزشکی انتظار می رود که خدمات بهینه و رایگان را به مصدومین حوادث و سوانح رانندگی ارائه نمایند بیمه های تجاری نیز موظف و مکلفند طبق قانون و به موقع نسبت به پرداخت بدهی های خود اقدام کنند.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 7 =