پردیس سینمایی مهر ارومیه افتتاح شد

شناسهٔ خبر: 4018FCE2 -
پردیس سینمایی مهر ارومیه با حضور مسئولان کشوری و استانی در خیابان خیام این شهرستان با ۷ سالن مجزا طی مراسمی امروز ۲۲ مهرماه، افتتاح شد.

به گزارش هاناخبر ، جعفریان با بیان اینکه حوزه هنری در ۲۴ استان کشور، ۲۰۰ پرده سینما دارد، افزود: از سه سال پیش تاکنون تعداد پرده‌های سینمایی کشور به دو برابر رسیده و یک، سوم ظرفیت اکران سینمایی در حوزه هنری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بنا داریم از سال آینده در فازهای بعدی توسعه سینماها به سمت احداث مجموعه فرهنگی چند منظوره حرکت کرده و در کنار سالنهای سینمایی، گالری هنری، فروشگاه کتاب و زمین بازی کودک نیز احداث شود.

جعفریان ادامه داد: در سازمان سینمایی حوزه هنری همواره علاوه بر توسعه زیرساختهای سینمایی درصددیم ضمن تولید محتواهای فاخر هنری با ایجاد باشگاههای فیلم سازی، استعدادیابی و تربیت نیروهای جوان در حوزه فیلم نیز اتفاق بیافتد.

احد هوشمند، رئیس سابق حوزه هنری انقلاب اسلامی در آذربایجان‌غربی نیز در این آئین، افتتاح پردیس سینمایی مهر ارومیه را یک اتفاق مبارک فرهنگی برای شهر دانست و افزود: امید است زمینه سازی احداث پردیسهای فرهنگی دیگر در سایر شهرستانهای استان نیز فراهم شود.

حجت الاسلام امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه هنرمندان هر کدام با زبانی گوشه ای از هنر خداوند را هدایتگر بودند، گفت: انسان کمال جو و زیباطلب است و زیبایی وجود خود را از طریق هنر بروز می دهد.

وی، انقلاب را یکی از بزرگترین شاهکارهای هنری عصر حاضر دانست و گفت: مردم ایران نیز با قلم، هنر، ایمان و پذیرش ولایت و وحدت توانستند نقاشی بی بدیل انقلاب را خلق کردند.

وی گفت: امروزه بیش از هر چیزی نیازمند روایت هنرمندانه آثار و برکات انقلاب به همت حوزه هنری هستیم.

 طی این مراسم از زحمات احد هوشمند قره باغ تقدیر و هادی سعیدی فرد به عنوان رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی معارفه شد.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 5 =