مدیریت پسماند ایلام باید از حالت سنتی خارج شود

شناسهٔ خبر: 4019BD26 -
معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان ایلام بر خروج سریع مدیریت پسماند ایلام از حالت سنتی تأکید کرد و گفت: طبق ماده ۴ قانون مدیریت پسماند، این قانون باید در استان ایلام عملیاتی بشود.

به گزارش هاناخبر ،سعید هژبری با بیان اینکه تکالیف قانونی شهرداران در حوزه پسماند مشخص است، افزود: شهرداران مراکز ۱۲ شهرستان استان ایلام باید هر چه سریع‌تر برنامه جامع مدیریت پسماند خود را برای هر شهرستان طبق آیین‌نامه اجرایی پسماند و با تکیه بر اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ ارائه کنند.

وی تاکید کرد: تمام شهرستان های استان باید سایت پسماند طبق ضوابط و مطالعات زیست محیطی و استاندارد داشته باشند و سایتهای پسماند باید حتماً حصارکشی داشته باشند.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه روزانه ۷۷۴ تن پسماند در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: میزان تولید پسماند در ایلام بیشتر از میانگین کشوری است و باید ضمن فرهنگ‌سازی، با بازیافت، تولید فرآورده‌های ناشی از پسماند و برنامه ریزی های لازم، سرانه تولید زباله در ایلام کاهش یابد.

هژبری میزان تولید سالانه پسماند صنعتی در استان را ۵۸۷۰ تن اعلام کرد و گفت: سالانه ۷۳۰ تن پسماند عفونی در ایلام تولید می‌شود که اقدامات مطلوبی در این حوزه صورت نگرفته و در بیمارستان های شهرهای سرابله و دره شهر در خصوص بی‌خطرسازی پسماند عفونی اقدامی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارزیابی‌های شهرداران موفقیت در اجرای قانون مدیریت پسماند است و برای آنها مساعدت‌های اعتباری خاصی در نظر گرفته می‌شود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 7 =