حجم سرمایه گذاری در بخش معادن آذربایجان غربی 15 درصد افزایش یافت

شناسهٔ خبر: 402069C4 -
معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی اظهار داشت: طی 6 ماهه نخست سال جاری در بخش معادن استان حجم سرمایه گذاری بیش از 15 درصد افزایش داشته است.

به گزارش هاناخبر ،

پریسا عابدپور گفت: با توجه به شیوع ویرس کرونا در کشور و ایجاد محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی و منع تردد بین شهری در 2 ماه نخست امسال صدور پروانه اکتشافی برای محدوده های معدنی با مشکل روبرو شد لیکن طی 6 ماهه نخست سال جاری 8 فقره پروانه اکتشافی در استان صادر شده است.

عابدپور تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال برای 19 محدوده اکتشافی، گواهی کشف صادر گردید که محدوده های یاد شده در شرف بهره برداری قرار گرفتند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 46 درصد افزایش داشته است.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اضافه کرد: در مدت زمان یاد شده در استان 24 فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج 540 هزار تن و ذخیره قطعی بیش از 12میلیون تن صادر شده که با به بهره برداری رسیدن این معادن زمینه اشتغال برای بیش از 161 نفر بصورت مستقیم فراهم گردیده است.

او ادامه داد: برای به بهره برداری رسیدن معادن فوق بیش از 218 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پروانه 9 درصد و از لحاظ حجم سرمایه گذاری بیش از 15 درصد رشد داشته است.

عابدپور گفت: هم اکنون در کل استان 184 محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشاف معتبر، 43 معدن دارای گواهی کشف و 492 معدن به بهره برداری با ایجاد اشتغال برای 5 هزار و 224 نفر فعال است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
7 + 8 =