توزیع عادلانه آب در شهرستان‌های منطقه اورامانات

شناسهٔ خبر: 405834DB -
مدیرعامل شرکت آب و فاضلات استان کرمانشاه گفت: پیرو پیگیری و هماهنگی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مسایل و مشکلات آب شرب و تصفیه خانه‌های این منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش هاناخبر ،

علیرضا کاکاوند روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهرستان‌های جوانرود، روانسر، ثلاث باباجانی و پاوه که با حضور آرش لهونی نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی در فرمانداری جوانرود برگزار شد،گفت: بزودی با حضور مدیران آب و فاضلاب این شهرستان ها،مشکلات آب شرب و تصفیه خانه‌های این شهرستان‌ها به صورت وِیژه بررسی و پس از آن یک تیم تخصصی به منطقه اعزام خواهد شد.

او با بیان اینکه تامین آب بلندمدت منطقه اورامانات در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است،گفت: از نماینده اورامانات که خود دبیر کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات است انتظارداریم که برای به نتیجه رساندن این پروژه‌ها ما را کمک کند.

کاکاوند همچنین در خصوص غیرفعال بودن تصفیه خانه‌های شهرستان‌های منطقه اورامانات اظهارداشت: تصمیم داریم تا یک ماه آینده این تصفیه خانه‌ها را تعیین تکلیف کنیم و سال آینده با حذف بخشی از این پروژه‌ها آن‌ها را به بهره برداری برسانیم.

او به فعالیت شرکت آب و فاضلاب برای توسعه آب میان مدت شهر جوانرود اشاره کرد و گفت: در این مدت توانستیم با بهسازی تعدادی از چاه‌ها و قتات‌ها ۳۰ لیتر در ثانیه به آب شهر جوانرود اضافه کنیم.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز بر عدالت در توزیع و تقسیم آب شرب در شهرستان‌های منطقه اورامانات تاکید کرد و گفت: برای رفع این مشکل باید تدابیرلازم اندیشیده شود.

آرش لهونی، همچنین به تسریع در تامین آب بلندمدت و میان مدت و تکمیل تصفیه خانه‌های شهرستان‌های منطقه اورامانات تاکید کرد و افزود: تامین آب بلندمدت و میان و تکمیل و به بهره برداری رساندن تصفیه خانه‌های این منطقه در دستور مسوولان قرار دارد.

فرماندار جوانرود هم در این نشست به کمبود ۳۰ لیتر آب در ثانیه شهر جوانرود اشاره کرد و گفت: اگرچه با پیگیر‌های انجام گرفته و همت شرکت آب و فاضلاب ۲۰ لیتر در ثانیه به آب شرب شهر جوانرود اضافه شده است، اما همچنان این شهر و روستا‌های آن با کمبود آب شرب مواجه است.

رستگار یوسفی افزود: افزایش جمعیت، مهاجر پذیری، فاصله زیاد خط انتقال آب و قدیمی و فرسودگی شبکه‌های خط انتقال آب و... از مهمترین چالش‌های حوزه آب شرب در شهر جوانرود است.

او اظهارداشت: هم اکنون ۲۶۰ لتیر در ثانیه از منابع و مخازن این شهرستان برداشت می‌شود که جوابگوی نیاز‌های شهروندان نیست.

پیگیری احداث سد ساروخان و تکمیل پروژه تصفیه خانه شهرجوانرود که یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری است، همچنین توجه ویژه به رفع مشکلات آب شرب ۲۰ روستای مجتمع مله رش داره ش بخش کلاشی از دیگر خواسته‌های فرماندار شهرستان جوانرود در این جلسه بود.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
5 + 5 =