تقویت بُعد کتابخوانی از اولویت های کانون پرورش فکری کودکان کرمانشاه است

شناسهٔ خبر: 405BC6D9 -
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تقویت بُعد کتابخوانی وتشویق و ترغیب مخاطبان کانون به مطالعه کتاب را یکی از برنامه های اولویت دار کانون دانست و گفت: در این راستا لیگ کتابخوانی در استان راه اندازی شده و با این اقدام اتفاق مهمی در حوزه کتاب و کتابخوانی در استان رقم خورده است.

به گزارش هاناخبر ، «محمد خیاط ‌زنجانی» در آئین آغاز به کار لیگ کتابخوانی دانش آموزی در استان کرمانشاه افزود: یکی از سیاست‌های کانون نوجوان‌محوری است و لیگ کتابخوانی هم نوجوان محور است و از گذشته تا کنون کانون مکانی مطالعه‌محور و به‌عنوان کتابخانه شناخته شده است و نشانگر غلبه جلوه کتابخوانی بر دیگر جنبه‌های کانون است.

وی خطاب به نوجوانان بیان داشت: لیگ کتابخوانی نمودار خوبی از جلوه کتابخوانی‌است و خلاقیت محور است از این جهت که در آن به نقد و بررسی با توجه به خلاقیت‌های ذهنی و آگاهی‌های فرد پرداخته می‌شود و نشاط‌آفرین است چون رقابت، ظرفیت‌ها، توان‌ها و استعدادها را برملا می‌کند و تک‌تک نوجوانان می‌توانند مبتنی بر استعدادهای خود اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

خیاط‌زنجانی با توجه به موفقیت اجرای طرح لیگ کتابخوانی در سال گذشته کانون استان اظهار کرد: به همین دلیل است که این طرح در شیوه‌نامه کشوری آورده شده تا به کانون‌های سراسر ایران ارسال شود و این با وجود خلاقیت، نوآوری، دغدغه‌مندی، حضور پر رنگ شما نوجوانان و مربیان کانون صورت گرفته و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، در هر کجا و هر مکانی خودت را در مرکز عالم تصور کن که می‌توانید با این طرز فکر تمام عالم را تحت شعاع قرار دهید و دنیا را به این شکل تغییر دهید.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اهمیت کتاب و مطالعه و آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد : خداوند به پیامبر خود گفت: " بخوان " و اولین چیزی که به او عطا کرد کتاب کلام‌الله قرآن بود، چرا که کتاب برای آیندگان خواهد ماند و جزء لاینفک زندگی‌است .

او اضافه کرد: در واقع تفاوت انسان‌ها با دیگر موجودات تفکر و خلاقیت اوست و تقویت آنها ریشه در مطالعه دارد؛ کتاب هرگز نباید از ما دور شود و در هر حال و در هر کاری می‌توان کتاب خواند .

زنجانی خاطر نشان کرد : اگر می‌خواهیم رشد پیدا کنیم لازم است که اهل کتاب باشیم تا بتوانیم در آینده تحولات بزرگی را رقم بزنیم؛

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال نیز اتفاق خوبی توسط کانون کشور رقم خورد و طی مراحلی بیش از سه میلیون جلد کتاب به مراکز کانون در سراسر ایران تزریق خواهد شد و ما نیز باید سعی کنیم که کتاب را کنار نگذاریم، به تعبیری زیبا می‌توان گفت که کتاب جویبار جاری زندگی‌است؛ شما می‌توانید صفت مطالعه را در خود رشد دهید و در راستای تعالی و هدف آفرینش پیش روید و به نحوی انسانی زندگی کنید .

در ادامه برنامه‌های متنوعی از جمله : نمایش کلیپی از لیگ کتابخوانی سال گذشته، نماهنگ‌های مناسبتی، اجرای سرود توسط اعضای مجتمع فرهنگی و هنری آفرینش، قرعه‌کشی و گروهبندی تیم‌ها، ارائه توضیحاتی در خصوص این مسابقه توسط گلشن‌پور کارشناس فرهنگی و مجری طرح لیگ کتابخوانی در استان اجرا شد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه اکنون بیش از ۴۰ مرکز فعال ثابت و سیار در استان دارد و بیش از ۵۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان استان عضو مراکز این کانون هستند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۴ هزار کیلومتر مساحت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
3 + 1 =